تجلیل از استادان و دانشجویان هنرمند در روز نکوداشت حکیم فردوسی

مراسم تجلیل از هنرمندان دانشگاه آزاد اسلامی اوز به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و حکیم فردوسی با همکاری امور فرهنگی و کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

معاون دانشگاه با بیان تعدد امکانات هنری در دانشگاه آزاد اسلامی که به مدد نیکوکاران و هیات امنای دانشگاه بوجود آمده است، تسهیل شدن مسیر فعالیت جوانان را از نتایج این امکانات دانست و عنوان کرد هر کس بسته به استعداد هنری خود این فرصت را داراست که در قالب کانون های دانشجویی به بروز استعداد خود بپردازد.

پروانه پدرام با بیان این خبر افزود: «از جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اوز که در مناسبت های مختلف با هنرنمایی خود در تجلی استعدادهای جوانان و جلب دیدگاه مثبت به دانشگاه تاثیر شایان داشته اند در روز بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران، تجلیل شد.»

براساس این گزارش، مراسم در تالار فردوسی (خیریه عبدالقادر فقیهی) با تلاوت قرآن توسط محمدسعید رضایی، دانشجوی رشته عمران، و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس، مجریان برنامه، عبدالوهاب کریمی و سیده فرشته سادات حسینی، دانشجویان رشته حسابداری و تربیت بدنی و عضو کانون فرهنگی هنری دانشگاه، ضمن خوشامدگویی نقش خیران را در ایجاد مکان های فرهنگی هنری دانشگاه ستودند و خواستار همکاری بیشتر دانشجویان در استفاده بهینه از این فضاهای مطلوب شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی، حضور هنرمندان استاد و دانشجو، محمدصدیق پیرزاد و احمد خضری (رییس و دبیر هیات امنای دانشگاه) را گرامی شمرد و گفت:«استعداد با فعالیت تجلی می یابد.»

وی ویژگی هنر را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: «هنر در 7 شاخص معماری، دستی، ترسیمی، ادبیات، موسیقی، ورزش و هنرهای نمایشی طبقه بندی شده است.»

عبدالعزیز خضری به چگونگی ایجاد و ساخت دانشگاه آزاد اسلامی در اوز اشاره کرد و گفت: «دانشگاه برای هر 7 شاخص فضای فرهنگی و هنری از جمله تئاتر و سینما ایجاد کرده است تا علاقمندان دانشگاهی و غیر دانشگاهی هنر خود را به نمایش بگذارند.»

وی یادآور شد: «سینما فردوسی دانشگاه هر روز، فیلم های روز کشور را در یک تا سه سانس به روی پرده می برد.»

این مسئول ابراز امیدواری کرد از تالار مجهز تئاتر دانشگاه با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش شهر نیز مثل سینما استفاده مستمر به عمل آید.

فروغ هاشمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، طی سخنانی تجلیل از هنرمندان در روز بزرگداشت فردوسی را ستود و آن را گام های استوار دانشگاه آزاد اسلامی اوز در اهمیت به هنر و نکوداشت مفاخر ملی دانست.»

گروه های مختلف دانشجویی با شرکت در مسابقات پانتومیم، شاهنامه خوانی، فیلم کوتاه «چرا» و استندآپ کمدی به هنرنمایی پرداختند و رمیصا زمانی، دانش آموز خردسال، مجتمع آموزشی آفرینش، به زیبایی به شاهنامه خوانی پرداخت.

در پایان برنامه، از 38 نفر از استادان و دانشجویان که در بخش هنرهای هفتگانه فعالیت کرده بودند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر: 949867

وب گردی

وب گردی