روپوش سفید نماد پاکی و اخلاق حرفه ای پزشک است

رییس دبیر خانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ازعلم و شغل پزشکی به عنوان هنر یاد کرد و گفت: روپوش سفید نماد پاکی و بیانگر صداقت و اخلاق حرفه ای پزشک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز،محسن دهقانی در دومین جشن روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم که با حضور جمعی از مسئولان ،پزشکان ،استادان و دانشجویان در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس برگزار شد از توکل به خدا به عنوان اصلی ترین مولفه ی موفقیت در کار پزشکی یاد کرد و افزود:یک پزشک باید در همه حال خدا را ناظر بر اعمال خود داشته باشد تا بتواند بدون نگاه تبعیضی به بیماران ، وظایف خود را به نحو شایسته ای جامه عمل بپوشاند.

این مسئول رعایت اخلاق حرفه ای از دیگرموارد مهم در شغل پزشکی دانست و تصریح کرد: گشاده رویی و پیشه کردن صبرو حوصله در کار پزشکی موجب می شود تا بیمار احساس رضایت داشته باشد و این انرژی مثبت به خود پزشک برگردد.

دهقانی گفت: ملبس به روپوش سفید ووارد شدن دانشجویان پزشکی به مرحله جدید را بسیار حساس و مهم است چرا که پس از اتمام این دوره و برگزاری آزمون به طور رسمی آموزش بالینی را آغاز خواهد کرد پس بنابراین می طلبد تا با تلاش مضاعف و بهرگیری از علوم روز بتواند خود را در بالاترین سطح علمی قرار دهد.

در ادامه این مراسم رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت:رمضان فرصتی است مغتنم که انسان بتواند با بهرگیری از برکات آن توشه ی خوبی برای آخرت خود داشته باشد

حجت الاسلام عباس تقوی تقویت روحیه دینی و معنوی را از الزامات حرفه پزشکی دانست و افزود:پزشکان همان طورکه در فراگیری علوم پزشکی تلاش می کنند باید در علوم دینی نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند و خود را از نظر روحی در بالاترین سطح قرار دهند.

وی انس با قرآن و تعمق در آن را رمز موفقیت خواند و عنوان کرد: درس گرفتن از قرآن و به کارگیری در امورات موجب می شود تا انسان بدور از هرگونه انحرافات و قرار گرفتن در مسیر موفقیت خدمات ارزنده ای را از خود بجا بگذارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از برگزار کنندگان این جشن گفت:از این پس مسئولیت دانشجویان سنگین تر خواهد شد و باید با تلاش بیشتر بتوانند با هنر نمایی خود بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

محبی رازداری ،صبر و شکیبایی را از مهمترین مصادیق این رشته دانشگاهی خواند و افزود: دانشجویان با پوشیدن این لباس باید نسبت به بیماران خود راز دار و در برابر سختی و مشکلات کار صبور و با صلابت باشند.

معاون دانشکده علوم پزشکی قشم نیز در این جشن با قدردانی از همدلی و همراهی مسئولان دانشگاه در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان عرصه پزشکی گفت: افتخار آفرینی دانشجویان این واحد دانشگاهی درآزمون های معتبر کشور بیانگر کارنامه موفق و پر باراین دانشکده پزشکی در کشور دارد.

رزم آرا با تشریح عملکرد این دانشکده از بدو تاسیس تا کنون افزود:با نگاه اجمالی به گذشته و موفقیت های دانشجویان این دانشگاه در برابر دانشگاههای معتبر کشور خواهید فهمید که این مرکز علمی جهش خوبی در امر تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه برداشته است.

وی کسب رتبه برتر المپیاد علمی از سوی یکی از دانشجویان پزشکی این دانشکده را افتخاری بزرگ برای استان هرمزگان یاد کرد و گفت:این موفقیت حاصل تلاش و پشتکار دانشجو و استادانی است که در این مجموعه فعالیت دارند.

قرائت سوگند نامه پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر: 949870

وب گردی

وب گردی