قنات‌های کردستان ساماندهی شوند

استاندار کردستان گفت: در شهرهای استان قنات‌هایی داریم که باید ساماندهی شوند و به‌عنوان منابع آبی مورد استفاده قرار گیرند .

به گزارش ایسکانیوز بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از آب استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تأمین آب شرب روستایی اظهار داشت: باید از منابع آبی بهترین استفاده را ببریم و تامین آب شرب روستایی جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها بیان شود، گفت: علیرغم منابع آبی خوبی که در استان داریم، شهرها و روستاهای کردستان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

کردستان در شاخص بهره‌مندی آب جزو استان‌های بیست و هفتم کشور است

استاندار کردستان با بیان اینکه در سطح کلان کشوری نیز با بحران کم‌آبی مواجه هستیم، تصریح کرد: استان در بهره‌مندی آب جزو استان‌های بیست و هفتم کشور است و اگر بهره‌‌مندی درستی از منابع آبی صورت نگیرد، منابع آبی کردستان از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: باید همه با هم در استان کردستان سعی کنیم که در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی، فرهنگ‌سازی و به حوزه آب بیشتر توجه کنیم.

مرادنیا افزود: در این مدت تلاش‌های زیادی در حوزه آب صورت گرفته و جلسات متعددی برگزار شده اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اما امیدواریم بتوانیم مشکل آب شرب را حل کنیم.

وی اظهار کرد: استان‌هایی در کشور داریم که یکهزار و 800 کیلومتر کار انتقال آب را انجام می‌دهند اما در استان کردستان از منابع آبی که خودمان داریم به‌دلیل محدودیت‌ها نمی‌توانیم بهره کافی را ببریم، در رعایت مقررات فراتر از قانون پیش می‌رویم و باید این شیوه نگاه و دیدگاه تغییر کند.

قنات‌های کردستان ساماندهی شوند

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر لزوم ساماندهی پساب‌ها گفت: می‌توان از پساب‌ها برای فضای سبز بهره برد اما هیچ برنامه‌ای در این بخش نداریم و سئوال اینجاست چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

مرادنیا خاطر نشان کرد: در شهرهای استان قنات‌هایی داریم که باید ساماندهی شوند و به‌عنوان منابع آبی مورد استفاده قرار گیرند و همچنین به سمت تولید محصولاتی که مصرف آب کمتر و مزیت نسبی بیشتری دارند، پیش برویم.

کد خبر: 949901

وب گردی

وب گردی