استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، واکنش مسوولان استانی نسبت به خروج ترامپ از برجام، ازسرگیری برای جست وجوی پیکرهای سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و نظارت شوراها بر عملکرد شهرداری ها در استان و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

اکثر سرمایه گذاران خارجی در سیستان و بلوچستان، اروپایی هستند

ماندانا زنگنه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در گذشته سرمایه گذاری در استان زیاد نبوده اما با پیگیری هایی که صورت گرفت پس از برجام شاهد تغییر قابل توجه و مشهودی در این حوزه بوده و هستیم..

وی افزود: استانداری با همکاری دستگاه های داخل استان سعی کرد تا یک روند ساده و شرایط آماده تری را برای سرمایه گذاران در استان فراهم کند که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی سرمایه گذاری خارجی در استان انجام و در نتیجه طی چند سال اخیر روند سرمایه گذاری خارجی در استان تغییر بسیار خوبی پیدا کرد..

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با بیان این که در سال 95 رتبه سوم جذب سرمایه گذار خارجی را در کشور کسب کردیم، ادامه داد: همچنین سال گذشته رتبه سوم اجرایی شدن سرمایه گذاری های خارجی را در کشور کسب کردیم یعنی نسبت به گذشته یک روند جهشی در این حوزه را داشتیم.

زنگنه تصریح کرد: اگر اروپا به تعهدات خود پایبند باشد و مانند آمریکا عهدشکنی نکند این موضوع هیچ تاثیری بر سرمایه گذاری استان نخواهد داشت.

وی گفت: کشورهایی که دارای قرارداد با ما هستند اکثرا کشورهای اروپایی بوده و باید طبق روال خودشان فعالیت را ادامه دهند.

yon.ir/UdTQ3

کارگران هپکو به تجمعات خودشان پایان داده اند

فتح‌الله حقیقی «معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی» استاندار مرکزی با اشاره به اعتراضات کارگران شرکت هپکو که طی چهار روز گذشته ادامه داشته است در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: رایزنی هایی انجام شده است که کارگران به حق و حقوقشان برسند.

وی با بیان اینکه موضوع کارگران هپکو از سالهای گذشته هم بوده است اضافه کرد: نباید کارگران کاری کنند که دشمنان نظام از این موضوع به نفع خودشان بهره برداری کنند.

معاون استاندار بیان کرد: با پیگیری ها و رایزنی هایی که انجام دادیم مشکلات کارگران قابل حل است. ما مسائلی که واقعا مورد نیاز بود و مورد مطالبه کارگران بود را منتقل کردیم.

حقیقی در پاسخ به اینکه با چه کسانی رایزنی کردید و نتایج آن به کجا ختم شد گفت: نتیجه رایزنی ها این بوده که کارگران به تجمعات خودشان پایان داده اند.

yon.ir/Ly7VG

ازسرگیری عملیات جستجوی مفقودین حادثه ی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

عزیز فیلی معاون استاندار کهگلویه و بویراحمد با اشاره به عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: عملیات جستجو از روز گذشته از سر گرفته شده است. اکیپ هایی متشکل از 35 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در ارتفاعات هستند تا تلاش کنند بقایای اجسادی که بالا مانده اند را بیابند.

وی با بیان اینکه پیکر جانباختگان در اعماق 4 تا 5 متری برف مدفون هستند گفت: تلاش می کنیم که اجساد را پیدا کنیم و پایین بیاوریم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز اثری از مفقودین پیدا نشده است. تیم جستجو هر اثری که از بقایای اجساد پیدا کنند باید طی روندی به پایین انتقال داده و تحویل پزشکی قانونی شود تا با آزمایش های DNAکه انجام می شود هویت آنها مشخص شود. آزمایش ها اندکی زمان بر است و طی فرایندی دوهفته ای نتایج آنها مشخص می شود.

yon.ir/hR9sX

بازارچه های مرزی فعال می شوند

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ما تقریبا موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر روی کار آمده ممکن است با توجه به شرایط خاص ارتباطش با ایران کم یا زیاد شده باشد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا با ایران یک دشمنی درازمدتی داشته است.

معاون استاندار تصریح کرد: ترامپ، کلینتون یا اوباما هیچ تفاوتی ندارند زیرا پایه نظام جمهوری اسلامی ایران براساس رویکرد و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری براساس دفاع از مظلوم بنا شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز امیدواری از این که بازارچه های چذابه فعالتر خواهند شد، گفت: با توجه به مناقصات اقتصادی امکان افزایش همکاری با کشور عراق را خواهیم داشت.

yon.ir/0fg9O

تاوان ماندگاری

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ملکیان دستجردی امام جمعه شاهین شهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: افراد تجمع کننده نام خود را عدالت خواه گذاشته اند.

وی با بیان این که این افراد هیچ حرمتی برای هیچ فردی قائل نیستند، افزود:روزی یک نفر از این افراد به مصلی آمده و به پیامر و امامان توهین کرد، هنگامی که با فرد برخورد شد همان شب در سایت اعلام کردند که چرا تحمل انتقاد را نداشتید.

امام جمعه شاهین شهر تصریح کرد: به دنبال این موضوع از این افراد شکایت کردیم و سه نفر از گردانندگان این تجمع هر کدام به یک سال زندان محکوم شده و با تمام این موضوعات دوباره من رضایت دادم، اما دادگاه ویژه رضایت را نپذیرفت و برای هر سه نفر به مدت 5 سال حکم تعلیق صادر کرد.

yon.ir/fTXWG

تعامل شورا و شهرداری ارومیه در میان تمام شهرداری های کشور زبانزد است

رسول اصغرزاده رئیس شورای شهر ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: شورای شهر ارومیه در قالب قانون شوراها وظایفی را برعهده دارد که تقریبا وظایف شان نسبت به شهرداری ها دقیقا مشص شده است. اگر برخی موضوعات و قوانین صرفا در حد قانون باشد می توان به آن استناد کرد و در حوزه عملیاتی شکل گیرد.

وی افزود: با توجه به امکانات نظارتی که در دست داریم سعی داشتیم تا در برخورد و تعامل با شهرداری در جهت رشد و توسعه شهر اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که شهردار ارومیه با شما تا چه حد همکاری داشته است، گفت: تعامل شورا و شهرداری ارومیه در میان تمام شهرداری های کشور زبانزد است، حتی تاکنون اجازه ندادیم تا در صورت به وجود آمدن مشکلی اختلاف به وجود بیاید؛ در صورت به وجود آمدن مشکل ما به آن فرد تذکر خواهیم داد و مساله را حل خواهیم کرد.

yon.ir/UzJ1Y

بزرگداشت فردوسی

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از حدود چند ماه پیش ستاد بزرگداشت روز فردوسی در مشهد شکل گرفته و مجموعه ای از برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و علمی توسط دستگاه ها، سازمان ها، نهادها و ادارات بخش خصوصی از جمله سمن ها و تشکل ها برنامه ریزی شده بود.

وی تصریح کرد: از اواخر امروز و همچنین فردا 25 اردیبهشت ماه حدود 400 فعالیت به منظور برگزاری این بزرگداشت در دستور کار است.

سرابی افزود: امسال روز ملی بزرگداشت فردوسی در تقویم رسمی کشور به نام "روز پاسداشت زبان و ادب پارسی" ثبت شده و از این جهت برنامه هایی با این رویکرد در مجموعه برنامه ها طراحی شده است.

yon.ir/bNEOe

تصمیم رئیس جمهور آمریکا هیچ تاثیری در روند پروژه های استان نخواهد داشت

باقر کُرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: پروژه های عمرانی وسیعی از جمله بندر و پروژه راه آهن چابهار، جاده ترانزیت چابهار- میلک بوده که علاوه بر این پروژه ها سرمایه گذاران خارجی در استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه انرژی خورشیدی در شرایطی آغاز به کار شد که تحریم ها در ایران برقرار بود.

وی افزود: معاهده برجام هنوز در رابطه با مسائل اقتصادی در استان به صورت کامل اجرایی نشده بود که با عدم اجرای برجام بخشی از پروژه ها تحت تاثیر قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پروژه های کلان عمرانی استان جزو ابرپروژه بوده و هستند و تحریم ها نمی توانند بر آینده پروژه ها تاثیری بگذارند و حتی در زمان اجرای تحریم این پرژه ها آغاز به کار کرده و هنوز هم به فعالیتشان ادامه می دهند.

وی با تاکید بر این که تصمیم رئیس جمهور آمریکا هیچ تاثیری در روند پروژه ها تاکنون نداشته، گفت: سرمایه گذاری های خارجی اکثرا در حوزه انرژی در حال انجام است زیرا این پروژه ها از گذشته آغاز و شاید در آینده برخی از سرمایه گذاران دیگر به منظور پروژه های جدید نیایند اما در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

yon.ir/hFUlM

واکنش رئیس شورای شهر کرج به حاشیه های لغو یک جلسه

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: جلسه شورای شهر امروز برگزار و براساس برنامه اعلام شده تنها نامزد معرفی شده «مجید سریزدی» و هیچ گزینه دیگری معرفی نشده است.

وی ادامه داد: گزینه مطرح شده طی 30 دقیقه در جلسه شورای شهر برنامه های خود را ارائه و در بخش دیگری از جلسه به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا استاندار البرز یا فرماندار کرج در رابطه با تعویق جلسات شورا با شما صحبتی داشته اند یا خیر، ابراز داشت: خیر با من هیچ صحبتی نشده است، زمان تشکیل جلسات شورای شهر در حوزه فعالیت استاندار یا فرماندار نیست.

yon.ir/FLIdv

کرمانشاه در تب و تاب کلانشهر شدن

فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: یکی از درخواست های ما از وزارت کشور همواره کلانشهر شدن این شهر بوده است.

وی ادامه داد: دلیل درخواست ما برای کلانشهر شدن کرمانشاه آن است که با توجه به آخرین سرشماری سال 95 جمعیت کرمانشاه نزدیک به 950 هزار نفر بوده این در حالی است که می دانیم در سرشماری ها امکان اعلام آمار دقیق و 100 درصدی وجود ندارد.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: به عنوان مسوول سرشماری این نقص را گاها در سیستم سرشماری شاهد هستم زیرا برخی از مردم در زمان سرشماری ممکن است در مسافرت باشند.

yon.ir/d3H5h

تعیین استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی برای نظارت بر عملکرد شهرداری اصفهان

فتح الله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: براساس قانون و به منظور نظارت شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری مواردی پیش بینی شده که ما در شورا این موارد را به طور جدی پیگیری می کنیم.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اولین مورد تصویب بودجه سالیانه شهرداری است که در این بودجه شورای شهراعلام می کند که در آمدهای شهرداری از کدام منابع تامین شود و در کدام جهت (بودجه جاری، عمرانی و پرسنلی ) هزینه شود. برای تنظیم بودجه سالیانه شهرداری در سال 97 هر نفر از اعضای شورای شهر اصفهان 50 ساعت وقت کاری صرف کردند. اصفهان از معدود کلانشهرهایی بود که در زمان پایان بهمن ماه و فرصت مقرر بودجه خود را به استانداری تحویل داد.

معین افزود: دومین مورد پیگیری از سوی شورای شهر، تفریغ بودجه و حسابرسی سنواتی شهرداری است که قرارداد سال 96 ابلاغ شده و گزارشات سال 95 مان تنظیم شده که در حال حاضر در کمیسیون های شورا مورد رسیدگی قرار گرفته است؛ این دو موضوع براساس قانون جزء قوانینی بوده که تاکنون پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: شهرداری اصفهان یکی از اساتید حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان را به عنوان مشاور در امور شفافیت و قانونگرایی تعیین کرده که وظیفه وی نظارت در عملکرد شهرداری است.

yon.ir/QmThd

درخواست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار از وزرای علوم و بهداشت

دکتر محمدرضا سعیدی‌اصل رئیس دانشگاه آزاد واحد سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سفری که آقای رئیس جمهور به سبزوار داشتند قول هایی از جمله راه اندازی راه آهن و بیمارستان حشمتیه را دادند.

وی ادامه داد: اگر آقای رئیس جمهور و دولتمردان به قول هایشان عمل کنند این سفر به پیشرفت شهرستان کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

رئیس واحد سبزوار تصریح کرد: راه اندازی راه آهن سبزوار با توجه به رفت و آمدی که دانشجویان به این شهرستان دارند بسیار مفید و حتی این حرکت در جذب دانشجو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

yon.ir/tYnBJ

901/900

کد خبر: 949912

وب گردی

وب گردی