انتصاب امام جمعه جدید میمه

در حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری کل کشور حجه الاسلام سید مهدی طباطبایی به سمت امام جمعه میمه به مدت سه سال منصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در آیین معارفه‌ی امام جمعه میمه گفت: نمازجمعه از نظر خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که ثواب حج تمتع، عمره، صله‌ی رحم، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد فرهنگی را با خود دارد.

حجه الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به استقلال نمازجمعه شهر میمه خاطر نشان کرد: نماز جمعه میمه از این هفته به‌صورت هفتگی و مستقل در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) این شهر برگزار می‌شود تا مردم میمه از این فریضه‌ی دینی بهره‌ی بیشتری ببرند.

شهر میمه پس از انقلاب اسلامی در سال 57 دارای نماز جمعه مستقل شد اما باگذشت پنج سال از انقلاب تا کنون بصورت یک هفته در میان با شهر وزوان به امامت حجت الاسلام یدالله زمانی بصورت مشترک نماز برگزار می شد.

در این آیین بصیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهرومیمه نیز با اشاره به درخواست مردم وزوان بر تفکیک نمازجمعه گفت: اینکه نمازجمعه در دو شهر هم‌جوار میمه و وزوان به‌صورت یک هفته در میان برگزار می‌شد که این موضوع باعث شده بود تا بخشی از رسالت امام جمعه که همان پرداختن به مسائل روز می‌باشد با تاخیر همراه شود.

در حال حاضر نماز جمعه در شهر وزوان به صورت هفتگی در مسجد صاحب الزمان (عج) به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام خیری برگزار می شود.

حجه الاسلام سید مهدی طباطبایی امام جمعه میمه متولد 1356 در شهر قم و دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع فوق‌لیسانس رشته‌ی «فرق تشیع» و تحصیلات حوزوی خارج فقه می‌باشد و فعالیت در سازمان حج و اوقاف و مسئول فرهنگی بعثه‌ی مقام معظم رهبری در مکه و مدینه گوشه‌ای از سابقه‌ی کاری وی می‌باشد.

کد خبر: 949938

وب گردی

وب گردی