ده ها هزار یمنی در الحدیده در آستانه فاجعه انسانی

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد ده ها هزار یمنی بر دلیل حمله احتمالی نیروهای ائتلاف عربی به الحدیده در آستانه آوارگی و فاجعه ای انسانی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل اسکانیوز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: پیشروی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به سمت شهر الحدیده باعث فرار ده ها هزار یمنی از این شهر شده است. این سازمان همچنین افزود: اگر جنگ به این مناطق برسد اوضاع بسیار وخیم خواهد شد و در 3 سال گذشته درگیری های مستمری برای دستیابی به این شهر ساحلی مهم میان طرفین وجود داشته است. برخی مسئولان محلی در این هفته به خبرگزاری رویترز اعلام کردند نیروهای ائتلاف نظامی عربی قصد دارند به مناطق پرجمعیت شهر حمله نمایند.

این سازمان بین المللی اعلام کرد سازمان ملل متحد تعداد آوارگان موجود در طول ساحل غربی یمن در ماه‌های اخیر را 100 هزار نفر ارزیابی کرده که بیشتر آنان از الحدیده می باشند. الحدیده دومین استان یمن از لحاظ تعداد جمعیت است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: تاثیری که این حمله نظامی جدید می ‌تواند بر مناطق ساحلی غربی داشته باشد بسیار روشن و واضح است و باعث آواره شدن ساکنین این مناطق خواهد شد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این تنها قسمتی از آن چیزی است در صورت رسیدن جنگ به شهر ساحلی الحدیده که از تراکم جمعیتی بالا برخوردار است می تواند در مقیاسی وسیع تر اتفاق بیافتد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: غیر نظامیان مناطق زبید، الجراحی، حیس و الخونه در فاصله 100 تا 150 کیلومتری حنوب شهر الحدیده به شهر عدن جنوبی گریخته اند و بیشتر آنها به دلیل عدم تمکن مالی برای تامین هزینه جایجایی مجبور به فروش وسایل خود شده اند.

این سازمان افزود: یک زن حامله در حالی که قصد رساندن خود به عدن را داشت دچار سقط جنین شد چرا که این سفری بسیار سخت و وحشتناک است، طی مسافت میان این دو شهر که در مواقع عادی با اتومبیل ظرف 3 ساعت انجام می شود هم اکنون به دیلی بازرسی های متعدد و میادین مین و دیگر خطرات 3 روز به طول می انجامد.

کد خبر: 949950

وب گردی

وب گردی