نیمی از مطالبات بانک های خراسان شمالی مشکوک الوصول است

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از مطالبات بانک های استان مشکوک الوصول است گفت: این امر برای استان نگران کننده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هادی قوامی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سال گذشته نسبت مصارف بانک های استان به منابعشان 114 درصد گزارش شده است و این خیلی نگران کننده است زیرا بانک های استان خط قرمز را رد کرده اند.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک های استان سال گذشته 45 هزار میلیارد ریال منابع داشتند اما میزان مصارف 52 هزار میلیارد ریال بوده است و با این وضعیت بالا بودن مطالبات بانک ها، باید راهکاری اندیشه و بررسی شود که با چه روشی این میزان مطالبات کاهش یابد.
قوامی گفت: پیش از این، وام های زیر یک میلیارد ریال با بانک ها تسویه شد و امسال نیز برنامه های در این باره در دست اقدام است.
وی گفت: اکنون بیش از نیمی از مطالبات بانک های استان مشکوک الوصول است و بانک ها از بازگشت آن قطع امید کرده اند و این امر ریسک اعتباری بانک ها را افزایش می دهد.

* زیرساخت ها در استان ضعیف است
قوامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه زیرساخت ها در استان ضعیف است گفت: ضعیف بودن زیرساخت ها سبب می شود که سرمایه گذار انگیزه حضور و سرمایه گذاری در این استان را نداشته باشد و این چالش ها و مشکلات، سبب نارضایتی در سرمایه گذار می شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین و ارتقای زیرساخت ها همچنان دغدغه و اولویت استان است و باید زیرساخت های ریلی و راه های ارتباطی ارتقا یابد.

منبع: ایرنا

400

کد خبر: 949953

وب گردی

وب گردی