حسن سلطانی: قاسم افشار از سواد رسانه ای بالایی برخوردار بود

مجری تلویزیون گفت: قاسم افشار از جمله گویندگان متعد و علاقمند به کارش بود که اجازه نداد فریفته شدن در جامعه رسانه‌ ای به زندگیش ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حسن سلطانی مجری تلویزیون در مراسم تشییع پیکر قاسم افشار گوینده پیشکسوت صدا و سیما، که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: قاسم افشار از جمله گویندگان متعد و علاقمند به کارش بود که از سواد رسانه ای هم برخوردار بود.

وی ادامه داد: افشار تا آخرین روز کاری خود در صدا و سیما همچنان با تعد و عشق کار کرد.

این مجری تلویزیون به خوش قولی و محبت قاسم افشار اشاره کرد و گفت: از دیگر ویژگی های این گوینده پیشکسوت می توانم به خوش قولی و متدینی و خانواده دوستی اش اشاره کنم. ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود، هیچ وقت فریفته شهرت نشد و حتی اجازه نداد فریفته شدن در جامعه رسانه‌ ای به زندگیش ورود پیدا کند.

سلطانی افزود: افشار همواره گره گشا بود و برای دوستان و خانواده خود در جهت حل مشکلاتشان کمک می کرد. از آخرین کارهایی هم که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌ ای را احداث کرد تا از کار نیازمندان و محرومان گره باز کند.

** افشار در جامعه نیکو و خوب زندگی کرد

حجت الاسلام اکرمی پدر ۲ شهید نیز در این مراسم حضور داشت و درباره ویژگی های زنده یاد قاسم افشار اظهار کرد: هرچه درباره حاج قاسم بگوییم کم گفته ایم، من جز شایستگی و بایستگی از او ندیده ام. افشار ازجمله افرادی بود که در جامعه نیکو و خوب زندگی کرد.

** جای افشار در صدا و سیما خالی است

در ادامه مراسم، مهناز شیرازی گوینده قدیمی خبر با اشاره به اینکه افشار مردی وارسته، دادرس، شوخ طبع و مردم‌ دار بود، اظهار کرد: وی در کار و جلو دوربین بسیار سرسخت نشان داده می شد اما هنگامی که از مقابل دوربین کنار می رفت فردی مهربان در جمع دوستان شناخته می شد.

وی ادامه داد: افشار پس از آن که گویندگی را انجام نمی داد بازهم با همکاران قدیمی خود در ارتباط بود. زمانی که با خبر فوت او را شنیدم، بسیار متعجب شدم و باور این اتفاق برایم سخت بود.

این گوینده خبر افزود: جای افشار را در صدا و سیما خالی است. او از اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه‌ای در تلویزیون برخوردار و جایش در صدا و سیما بسیار خالی بود. امیدوارم روحش قرین رحمت الهی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم افشار که از اوایل انقلاب گوینده خبر رادیو و تلویزیون بود، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر افشار امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت از روبروی منزل وی در منطقه منظریه به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

503

کد خبر: 949971

وب گردی

وب گردی