مغفول ماندن امر آموزش در دوره های پیشین شوراها

رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان ها گفت: وظیفه اصلی شوراها نظارت و قانون گذاری است و تنها کار اجرایی که بر عهده شوراها گذارده شده است آموزش است.

به گزارش ایسکانیوز، علی دشتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان ها در اولین دوره آموزشی شوراها که به همت شورای استان البرز و با همکاری شورای عالی استان ها برگزار شد گفت: متاسفانه آموزش در دوره های قبل مغفول مانده است. در حالی که آموزش تنها وظیفه اجرایی شوراها است.

دشتی در توضیح بیشتر گفت: شوراها و در رده بالاتر شورای عالی استان ها وظیفه قانون گذاری و نظارت را دارند و تنها یک وظیفه اجرایی به انها واگذار شده است و آن وظیفه آموزش شوراها است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان ها با بیان اینکه آموزش محل اصلی کار در شوراها است افزود: در دوره های قبل به صورت جزئی اقداماتی برای آموزش شوراها صورت گرفته است اما آموزش سطحی بود و تنها لایه های بالایی شوراها از آن برخوردار شدند.

وی با اشاره به طرح جامعه آموزش شورای عالی استان ها در دور پنجم بیان کرد: ما تلاش کردیم از طریق شوراهای استان آموزش را به لایه های زیرین شورایی تا سطح شوراها روستا پیش ببریم.

دشتی با اشاره به جاذبه های آموزش گفت: در ارگان های دولتی پرسنلی که آموزش می بینند از مافع مادی و معنوی برخوردار می شوند اما در شوراهای اینگونه نیست و با این وجود نیز اعضای شوراها به صورت خودجوش پای برنامه های آموزشی بودند اما برای تشویق اعضای برای شرکت در این دوره ها پیشنهاد دادیم افرادی که شرکت می کنند گواهی آموزشی دریافت کنند تا در دوره های بعدی در زمان ثبت نام و حتی استفاده از حقوق مزایا نسبت به دیگران اولویت داشته باشند.

مهر

706

کد خبر: 949975

وب گردی

وب گردی