درخواست آمریکا برای خروج تسلیحات هسته ای و موشک های کره شمالی از این کشور

یک زورنامه ژاپنی به نقل از منابع مطلع از پیش شرط آمریکا برای خروج تسلیحات اتمی، موشک های بالستیک قاره پیما و مواد رادیو اکتیو کره شمالی جهت حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل اسکانیوز، روزنامه آساهی ژاپن امروز پنجشنبه به نقل از برخی از منابع مطلع از پرونده کره شمالی اعلام کرد: آمریکا از کره شمالی خواسته تا تعدادی از کلاهک های هسته ای، موشک های بالستیک قاره پیما و مواد رادیواکتیو خود را ظرف شش ماه آینده با یک کشتی از کشور خود خارج کند.

این روزنامه ژاپنی افزود: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرده اگر کره شمالی مواد رادیو اکتیو خود را در کشتی بارگیری کند

احتمالاً در جریان دیدار خود با وی در این ماه واشنگتن نام این کشور را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف خواهد کرد.

این روزنامه اعلام کرد: واشنگتن در نظر دارد در صورتی که کره با خلع سلاح هسته‌ای خود به صورت کامل موافقت نماید به طوری که دیگر نتواند به این تکنولوژی دست پیدا کند، ضمانت هایی در جریان دیدار مشترک میان ترامپ و اون در ۱۲ ژوئن به کره شمالی ارائه نماید که قرار است این موضوع در بیانیه مشترک دیدار سران این دو کشور اعلام شود.

البته کره شمالی چهارشنبه پس از انجام تمرینات نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، امکان برگزاری اولین دیدار با ترامپ را مورد تردید قرار داد و آن را اقدامی تنش زا دانست که می تواند به مذاکرات با مقامات سئول پایان دهد.

کد خبر: 949986

وب گردی

وب گردی