نباید در گزینش افراد افراط و تفریط داشته باشیم

سومین گردهمایی مدیران و رابطان گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و به میزبانی واحد دهاقان در سالن اجلاس کتابخانه مرکزی علامه طباطبایی این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این گردهمایی دکتر احمد آذین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم گفت:افراد شاغل در گزینش بایستی خدا را در نظر بگیرند و با حب و بغض با افراد برخورد ننمایند. توجه لازم به گزارشات تنظیمی در گزینش باید به نحوی باشد که صحت و سقم گزارش رسیده از همه جهات مورد تائید واقع شود که به افراد و حرمت آنان لطمه ای وارد نگردد.

وی با بیان این مطلب که در شرایط کنونی همه ما در دانشگاه آزاد اسلامی ید واحده‌ای هستیم که باید به هم توجه لازم را داشته باشیم تصریح کرد: نباید افراط و تفریط در امور داشته باشیم چرا که هم سهل انگاری و هم سخت گیری هر دو آسیب‌رسان خواهد بود. در انجام امور گزینش، ردکردن انسان‌های صالح و نیز پذیرفتن افراد ناصالح، هردو آسیب‌رسان هستند و این رسالتی سنگین بر عهده گزینشگران می باشد که باید با استعانت از خداوند و تقوای الهی پیشه‌کردن در انجام این امور دقت لازم را داشته باشند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه گزینش، تسهیل امور مراجعین است که باید شرایط را برای انتخاب افراد اصلح فراهم نماید و نباید با سخت‌گیری‌های نادرست موجب ریزش افراد واجد شرایط گردد. وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد و عامل کنترل کننده‌ای است که می تواند رفتار انسانها را جهت بخشد.

در ادامه مهندس منصور حسن‌زاده، مدیرگزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نحوه تسریع در روند تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی استان اصفهان گفت: در شش ماهه گذشته فرایند تبدیل وضعیت در پرونده بالغ بر 100 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به فرجام رسید و مورد تایید واقع شده است. در حوزه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان شرایط تبدیل وضعیت و مصاحبه عمومی به نحو مطلوبی انجام گرفته است به گونه ای که هیچ پرونده راکدی در استان وجود ندارد.

حسن زاده با بیان این مطلب که هماهنگی و تشریک مساعی بین رابطین ومدیران گزینش استان بیشتر از هر زمان دیگر به چشم می خورد تصریح کرد: اقدام به هنگام و موثر دفاتر گزینش در واحد های دانشگاهی می تواند سرنوشت یک مجموعه آموزشی را متحول سازد و شرایط رشد و تعالی را برای یک مجموعه به ارمغان آورد. پیگیری و پاسخ به استعلامات و نیز اهتمام درتحقیقات به موقع، از جمله عوامل موثری است که می تواند پویایی در حوزه گزینش را به ارمغان آورد. با همکاری و تعامل انجام گرفته با دفاتر گزینش واحدهای دانشگاهی استان اصفهان بانک جامع اطلاعات در حال شکل گیری است که در آینده در بکارگیری افراد زبده می تواند نقش مهمی را داشته باشد.

کد خبر: 949994

وب گردی

وب گردی