شمارش مجدد انتخابات عراق درکار نیست

رئیس دایره انتخابات عراق اعلام کرد که هیچ توجیهی برای شمارش مجدد دستی نتایج انتخابات پارلمانی این کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ریاض البدران، رئیس دایره انتخابات در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد، برخی افراد ناشناس کارمندان حوزه انتخابیه کرکوک را به مرگ تهدید کردند این درحالی است که هیچ توجیهی برای شمارش مجدد آرا وجود ندارد.

بدران اظهار داشت که تمامی ۲هزار صندوق رای باحضور نمایندگان و ناظران گروه های سیاسی مورد شمارش قرار گرفته است.

ریاض البدران در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: «ما به عنوان یک نهاد، بر اساس چارچوب های قانونی و اجرایی عمل می کنیم. قانون انتخابات، کمیساریای انتخابات را ملزم کرده است که شمارش آراء از طریق دستگاه هایی شمارش آرایی صورت بگیرد که از آنها در این انتخابات استفاده کردیم.»

وی گفت: «تاکنون هیچ توجیهی وجود نداشته است که کمیسیون انتخابات را متقاعد کند، شمارش آراء را به صورت دستی انجام دهد و فرآیند انتخابات را دچار مشکلی جدید و فرآیند اعلام نتایج را متوقف کند. این اقدام بر نتایج انتخابات و امور سیاسی عراق اثر منفی بر جای خواهد گذارد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «در حال حاضر، دو هزار مرکز در بغداد وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و شاهد آن باشید که نتایج به دست آمده بر اساس شمارش دستگاه ها با آرای داخل صندوق مطابقت دارد. همچنین می توانید، ملاحظه کنید که چطور ناظران احزاب سیاسی، آمار خود را بر اساس صحت اطلاعات دستگاه ارائه می دهند.»

ریاض البدران همچنین از تحت فشار قرار داده شدن کارمندان کمیسیون انتخابات در برخی مراکز کرکوک از سوی برخی مراجع سیاسی خبر داد

کد خبر: 950019

وب گردی

وب گردی