افزایش خط تولید یخچال فریزر ایرانی

تولید ۱۱ کالای منتخب صنعتی و معدنی اعم از ماشین سواری، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش یافته که دلیل افزایش هر یک اعلام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در سال گذشته برخی کالاهای منتخب صنعتی با روند رو به رشد تولید مواجه شدند که این اتفاق در مورد هر یک از آنها علت یا علل خاصی دارد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، تولید سواری براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ و افزایش نسبی کیفیت و تقاضا با رشد ۱۳.۹ درصدی روبرو شده است.

تولید ماشین لباسشویی و نیز یخچال و فریزر به دلیل بهره‌برداری از دو خط تولید و فراهم شدن زمینه‌های حمایتی مناسب و سیاست راهبردی در خصوص تولید داخلی به ترتیب با رشد ۵.۸ و ۱۰.۲ درصدی همراه شده‌اند.

علت افزایش تولید ۸.۷ درصدی سنگ‌آهن، تبدیل واحدهای سنگ‌آهن به واحدهای فرآوری برای تولید ارزش افزوده بیشتر و علت رشد ۰.۷ درصدی لاستیک خودرو افزایش تقاضا و افزایش تولید بخش خودرو اعلام شده است.

انواع کاغذ نیز با توجه به افزایش تولید کاغذ تیشو به میزان ۹.۵ درصد و همچنین افزایش تولید کاغذهای لاینر و فلوتینگ به میزان ۶۱ درصد و همچنین افتتاح و افزایش تولید یک شرکت، نهایتا باعث افزایش تولید ۳۱.۹ درصدی کل تولید شده است.

کارتن با افزایش ۲۵.۸ درصدی به دلیل افزایش سطح تقاضای مشتری در طول دوره و تخته فیبر و MDF نیز به دلیل افزایش تقاضا در بازار جایگزینی محصول MDF به جای نئوپان روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته‌اند.

رشد ۱۶.۱ درصدی تولید سموم دفع آفات نباتی به دلیل افزایش تقاضا در بخش کشاورزی، رشد ۳.۳ درصدی روغن موتور و صنعتی تصفیه اول به دلیل افزایش تقاضا به نسبت افزایش تولید خودرو و رشد ۲۴.۴ درصدی تولید دوده به دلیل کاهش واردات دوده و رویکرد صادراتی برخی شرکت‌ها از دیگر عوامل رشد تولید محصولات مورد اشاره است.

گفتنی است، در پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۹ کالای مختلف صنعتی و معدنی با کاهش تولید و ۱۱ کالای منتخب صنعتی و معدنی با افزایش تولید مواجه شدند که بنابر اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت هر یک از این دو مساله به دلایل مختلفی رخ داده است.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 950078

وب گردی

وب گردی