توزیع نهاده دولتی برای تنظیم بازار آغاز شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از روز چهارشنبه توزیع نهاده بین تولیدکنندگان را آغاز کرده، گفت: منتظریم ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر خام را نهایی کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیداحمد مقدسی، درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی گفت: با وجودی که دولت اعلام کرده ارز ٣٨٠٠ تومانی برای کالاهای اساسی مانند نهاده های دامی اختصاص می دهد، مشخص نیست چرا دستگاه های نظارتی، کنترلی بر مسائل بازار ندارند.

او افزود: قیمت کنجاله سویا با ارز ٣٨٠٠ تومانی، نباید بیش از ٢١٥٠ تومان و ذرت بیشتر از ١٠٥٠ تومان باشد؛ در حالی که هم اکنون قیمت ذرت، ١١٨٠ تومان در بندر و کنجاله سویا نیز بین ٢٥٠٠ تا ٢٦٠٠ تومان در بندر است.

مقدسی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از روز چهارشنبه گذشته، توزیع نهاده های دامی را آغاز کرده است، گفت: این شرکت در مراکز استانها، ذرت را کیلویی ١١٠٠ تومان و کنجاله سویا را ١٩٥٠ تومان توزیع می کند.

او با اشاره به اینکه اگر این اقدام شرکت پشتیبانی نبود، تجار تولیدکنندگان را بیچاره می کردند، افزود: اقدام مذکور طی روزهای آینده، بر شرایط بازار نهاده‌ها تاثیر می گذارد.

مقدسی همچنین با بیان اینکه منتظریم ستاد تنظیم بازار، قیمت شیرخام را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: هر چه زودتر باید تکلیف این مساله روشن شود؛ چراکه دامداران در حال زیان و نابودی هستند.

مقدسی ادامه داد: خرید توافقی شیرخام نیز در برخی استانها در حال انجام است؛ اما حجم آن زیاد نیست.

منبع: مهر

402

کد خبر: 950102

وب گردی

وب گردی