فروزنده: دولت  مشکل تفکر دارد/ عدم برنامه برای ایجاد ثبات در اقتصاد

فعال سیاسی اظهار داشت: متاسفانه مشکل دولت مشکل تفکر است؛ فکر می کند می تواند با کمک غربی ها کشور را به جلو ببرد در صورتی که آن ها به دنبال منافع خودشان هستند و هر جایی هم اقتضا کند از پشت خنجر می زنند.

لطف‌الله فروزنده عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره مقوله برجام و بدعهدی های صورت گرفته از سوی امریکا گفت: از همان اول هم معلوم بود به آمریکایی ها نباید اعتماد کرد، ضمن آنکه رهبر معظم انقلاب موکداً بر این مقوله بارها توصیه های لازم را فرمودند که این ها بدعهد هستند و در اعلام چهار چوب مذاکرات و شروط 9گانه گفته شد که از نظر ما مذاکره اشکال ندارد ولی باید به توانمندی داخلی خودمان تکیه کنیم.

وی تاکید کرد: اعتماد به اروپایی ها درست نیست و باید دولت تمام توان خود را مشتمل بر ظرفیت داخلی کشور فعال کند ضمن آنکه هم نقدینگی داریم و هم نیروی انسانی؛ متاسفانه دولت برنامه روشنی برای ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی، کمک کردن به تولید، کنترل واردات و یا مبارزه با قاچاق ندارد.

فروزنده با تأکید بر توانمندی های داخلی کشور بیان کرد: قطعا ما با تکیه بر توانمندی های خود می توانیم نیازهایمان را در داخل تامین کنیم، همانطور که قبلاً هم بر همین چرخه در دوران تحریم بودیم.

وی در انتقاد از عملکرد دولت در تثبیت وضع اقتصادی و مسائل جاری کشور عنوان کرد: متاسفانه مشکل دولت مشکل تفکر است چرا که فکر می کند می تواند با کمک غربی ها کشور را به جلو ببرد در صورتی که آن ها به دنبال منافع خودشان هستند و هر جایی هم اقتضا کند از پشت خنجر می زنند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص ادامه همکاری ایران در برجام گفت: در این مقوله باید تضمین های اساسی از طرف های اروپایی اخذ شود تا مثل آمریکا این توافق یطرفه نقض نشود و باید این مفاد طوری مکتوب شود که آن ها نتوانند بدعهدی کنند چرا که دنیای سرمایه داری دنیای سود است و اخلاق جایی در آن ندارد و مهمتر از آن جای رعایت حقوق دیگران نیست و بارها شاهد بودیم که اروپایی ها و امریکایی ها هر کجا اقتضا کند زیر قول هایشان می زنند چون مبنای آن ها این است که هدف وسیله را توجیه می کند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان می توانند تضمین کافی بگیرند و در برابر ملت جوابگو باشند اشکالی ندارد ولی روشن است که باز ما بدعهدی خواهیم دید و رفتارهای این دولت ها به رنگ خاکستری و مجهول است چون همه آنها در نهایت متحد آمریکا هستند و اعلام آغاز مذاکرات درباره برجام بدون امریکا تنها یک تاکتیک است تا بتوانند ایران را در هر شرایطی کنترل کنند، لذا مسئولان ما باید عبرت بگیرند.

فروزنده در پایان با اشاره به تلاش های دولت در چند سال اخیر برای اجماع جهانی 5+1 درباره برنامه جامع اقدام مشترک ابراز کرد: از هیچ انسان هوشمندی انتظار نمی رود که تمام دارایی های خود را در یک استراتژی بگنجاند اما متاسفانه روحانی تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام گذاشت و الان می بیند که دولت نتوانسته جوابگوی مردم باشد و همه به موضوعات مهمی چون بیکاری، رکود و بی برنامگی اقتصادی منتقد هستند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نهایت خطاب به دولت اعلاک کرد که با هوشمندی بیشتری در خصوص مقوله مذاکرات بدون امریکا وارد شوند و توصیه های رهبری معظم را با دقت و نکته سنجی عملیاتی کنند چرا که این توصیه ها تنها نسخه شفا بخش کشور خواهد بود.

303

کد خبر: 950134

وب گردی

وب گردی