پیش بینى بازار طلا و سکه دیگر امکان پذیر نیست

رئیس اتحایه طلا و جواهر ایران گفت: به دلیل وضعیت حاکم در بازار، دیگر نمی توان پیش بینی دقیقی را از بازار طلا و سکه ارائه داد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحایه طلا و جواهر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی را طی کرد که این امر باعث شد تا اواسط هفته با کاهش قیمت طلا در بازار همراه باشیم.

او در ادامه بیان کرد: قیمت سکه تا چند روز ابتداى هفته مسیر کاهشی را طی کرد اما از اواسط هفته به دلیل اتمام واگذاری سکه های با سررسید یک ساله و نیز افزایش تقاضا در بازار برای خرید، قیمت مجددا سیر صعودی را در پیش گرفت و نرخ سکه درحالی که به کمتر از یک میلیون و 900 هزار تومان رسیده بود اما در آخرین روز هفته گذشته تا یک میلیون 960 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

کشتى آراى خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان، کاهش قیمت جهانی و نیز تنش های سیاسی، قیمت طلا و سکه به نسبت ماه ها و هفته های گذشته در داخل کشور با ثبات بیشترى همراه بود.

رئیس اتحایه طلا و جواهر ایران پیش بینى خود از وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جارى را اینگونه بیان کرد: به دلیل وضعیت حاکم در بازار، دیگر نمی توان پیش بینی دقیقی را از بازار طلا و سکه ارائه داد زیرا هر لحظه ممکن است که برخى از تغییرات سیاسى و اقتصادى در کشور پیش آید که تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه باشد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنى بر اینکه با توجه به وجود چنین نوسان هاى بى سابقه اى در بازار، چه زمانى براى فروش طلا و سکه مناسب است، گفت: وضعیت بازار به گونه اى است که نمى توان زمان مناسبى را براى فروش طلا و سکه اعلام کرد اما بهتر است تا افراد هر زمانى را که به پول احتیاج دارند، اقدام به فروش سرمایه هاى خود کنند، لازم به ذکر است افرادی که تصمیم به سرمایه گذارى در این بازار دارند باید از قدرت ریسک پذیرى بسیار بالایی برخوردار باشد.

401

کد خبر: 950232

وب گردی

وب گردی