راهپیمایی حق بازگشت فلسطینی ها در نوار غزه آغاز شد

ده‌ها هزار فلسطینی برای هشتمین هفته به راهپیمایی می پردازند.

به گزارش ایسکانیوز، ده‌ها هزار نفر از مردم غزه برای هشتمین هفته پیاپی و پس از کشتار روز «النکبة» در شرق نواز غزه و در کنار چادرهایی که برپا کرده‌اند، تجمع کردند.

در همین راستا «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این راهپیمایی‌ها بر حفظ ماهیت مسالمت آمیز و مردمی بودن آن تأکید کرده است.

«یوسف ابوصفیه» از اعضای کمیته مذکور اعلام کرده است که اتوبوس‌ها پس از ساعت 2 عصر (به وقت محلی) آماده انتقال مردم به مرز نوار غزه هستند تا راهپیمایی پس از نماز عصر آغاز شود و پس از آن خیمه‌های بازگشت شاهد افطار، اقامه نماز عشاء و تراویح (نماز ویژه ماه رمضان) خواهد بود.

جوانان فلسطینی برای امروز نیز لاستیک‌های خودرو و بادبادک با خود‌ به مرز غزه آورده‌اند تا از آنها در تظاهرات‌ها استفاده کنند.

اگرچه کمیته ویژه راهپیمایی بازگشت بر ماهیت مسالمت آمیز بودن آن تأکید کرده، رژیم صهیونیستی خود را برای سرکوب این تظاهرات آماده کرده است؛ صهیونیست‌ها پیش‌بینی کرده‌اند درگیری‌های امروز در مرز نوار غزه نسبت به هفته‌های قبل کم‌رنگ تر باشد اما در کرانه باختری و قدس شدیدتر شود.

کد خبر: 950233

وب گردی

وب گردی