دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان این که این دانشگاه یک دانشگاه مردمی بوده و توسط مردم اداره می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ۳۶ سال توانسته در حوزه پژوهشی و فناوری تاثیرگذار شود و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با اساتید توانمند داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوانپور امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۳۶ سال از تشکیل دانشگاه آزاد گذشته است و این مرکز علمی براساس نیاز روز جامعه، در ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ ایجاد شد.

وی افزود: برخی‌ معتقد بودند که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و فرهنگی بوده و توجهی به علم نخواهد داشت در حالیکه دانشگاه آزاد اسلامی با فرمان امام راحل(ره) تاسیس شد و حتی ایشان آن زمان یک میلیون تومان برای احداث کمک کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اولین دانشگاه در تولید علم است و در کل دنیا جزو ۱۱۱ دانشگاه قرار دارد، افزود: این دانشگاه توانسته خدمات زیادی ارائه کند به طوریکه تا به امروز ۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها در حال تحصیل بوده و همگی به برکت انقلاب اسلامی در حال علم‌آموزی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در ابتدا کار خود را با ۱۵۰ دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر ۴۹ مرکز آموزشی و فنی داشته و ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در استان فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جزو چهار واحد برتر دانشگاه آزاد کشور است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس نیز فعالیت کرده به طوریکه یک‌هزار مدرسه زیرنظر دانشگاه در سطح کشور وجود دارد و در استان آذربایجان‌شرقی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این مدارس در حال تدریس هستند.

جوانپور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ درصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند به طوریکه ۵۰ درصد تحصیلات تکمیلی بر عهده دانشگاه آزاد است.

وی با تاکید به اینکه نظام جمهوری اسلامی با ایجاد دانشگاه آزاد کاری کره تا جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود و و امکان تحصیل را برای همه فراهم ساخت، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بوده و دو بیمارستان زکریا و امام سجاد(ع) در حال بازسازی و راه‌اندازی هستند که با راه‌اندازی این بیمارستان، ۱۲۴ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: مرکز دندانپزشکی زیر نظر این دانشگاه راه‌اندازی شده است و کلینیک‌های مربوط به آن نیز آماده هستند، این موضوع باعث شده تا جوانان به جای خارج از کشور، در داخل کشور آموزش ببینند.

وی ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی بوده و توسط خود مردم اداره می‌شود به طوریکه دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ۳۶ سال توانسته در حوزه پژوهشی و فناوری تاثیرگذار شود و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با اساتید توانمند داشته باشد.

جوانپور ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مراکز رشد و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال حل بخشی از مشکلات صنعت است.

901

کد خبر: 950242

وب گردی

وب گردی