آیت الله طباطبایی همواره به حل مشکلات مردم توجه ویژه ای داشت

امام جمعه قم با بیان اینکه آیت الله طباطبایی شخص مردمی بود و همواره به حل مشکلات مردم توجه ویژه ای داشت، گفت: درب خانه این عالم دینی همواره به روی مردم باز بود و مشکلات مردم را حل می‌کرد، هیچ انسان نیازمندی با دست خالی از منزل ایشان بیرون نمی‌رفت.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه جمعه در مراسم ارتحال آیت الله طباطبایی استاد بزرگ اخلاق که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله طباطبایی انسانی خدومی بود که دغدغه اصلی ایشان رفع مشکلات مردم بود.

وی افزود: قرآن و روایات اهل بیت (ع) مشخصاتی برای انسان‌های کمال یافته مطرح کردند که علم و دانش، ایمان، عمل صالح، تواضع وفروتنی از جمله آن ویژگی‌های است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم بیش از 80 مورد در زمینه اهمیت علم و دانش آمده است که نشان دهنده جایگاه علم در اسلام است.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از رسول خدا عنوان گفت: به وسیله علم خدای متعال عبادت می‌شود و خیر دنیا و آخرت با علم انسان‌های عالم است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان‌هایی که دارای ایمان و عمل صالح هستند نزد مردم محبوب و مورد علاقه هستند، اگر کسی برخوردار از ایمان و عمل صالح و تسلیم در برابر خدا باشد اهل بهشت است و در بهشت خداوند ماندگار و جاویدان است.

وی با اشاره به خصوصیات علمی آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: این عالم پرهیزگار سه حوزه علمیه را درک و شاگردی کرده است، آیت الله طباطبایی در مشهد شاگرد مرحوم آیت الله هاشم قزوینی و مرحوم آیت الله میلانی بود و در قم شاگرد مرحوم امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بود و در نجف نیز نزد مرحوم خویی و آیت الله شیرازی تلمذ کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آیت الله طباطبایی به عنوان استاد اخلاق و چهره شایسته ای شناخته می‌شد که مصداق تعبیراتی بود که اهل بیت (ع) بیان کردند و چهره وی انسان را به یاد خدا می‌انداخت.

امام جمعه قم با بیان اینکه آیت الله طباطبایی شخص مردمی بود و همواره به حل مشکلات مردم توجه ویژه ای داشت، ادامه داد: درب خانه این عالم دینی همواره به روی مردم باز بود و مشکلات مردم را حل می‌کرد، هیچ انسان نیازمندی با دست خالی از منزل ایشان بیرون نمی‌رفت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت الله طباطبایی از شخصیت‌هایی بود که هم خودش ازعلمش بهره گرفته بود و هم جامعه نیز از آن علم بهره گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کرم، سخاوت، محبت، تواضع، فروتنی و مردم داری آیت الله طباطبایی زبانزد همگان بود، توجه به مشکلات مردم و تلاش برای رفع آن از جمله خصوصیات این عالم دینی بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سابقه انقلابی آیت الله طباطبایی بیان کرد: این استاد بزرگ اخلاق به مدت هشت سال در زندان و تبعید بود و ساواک به ایشان حساس بود و همرزم فداییان اسلام بود و به عنوان چهره مبارز همراه امام راحل نهضت انقلاب را دنبال کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: آیت الله طباطبایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا که احساس می‌کرد نظام به وی نیاز دارد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد، هنگامی که آیت الله سعیدی به شهادت رسید ایشان از مشهد به تهران هجرت کرد و سنگر تبلیغ را تا آخر حفظ کرد و به عنوان خدمتگذار به دین فعالیت‌های خود را ادامه داد.

استاد حوزه علمیه توجه به مشکلات مردم را دغدغه اصلی آیت الله طباطبایی برشمرد و خاطرنشان کرد: این عالم دینی آسیب‌های جامعه را به خوبی شناخته بود و بر اساس همین آسیب‌ها اقدام به مشاوره می‌کرد.

امام جمعه قم با اشاره به ولایت مداری آیت الله طباطبایی ادامه داد: این عالم دینی تاکید داشت که مقام معظم رهبری، ولایت فقیه، نظام اسلامی و خون شهید خط قرمز من است.

وی عنوان کرد: آیت الله طباطبایی به اهل بیت (ع) و رسول خدا و حضرت زهرا (س) ارادت ویژه ای داشت ودر ایام شهادت حضرت زهرا (س) مجلس سوگواری برگزار می‌کرد.

901

کد خبر: 950261

وب گردی

وب گردی