دانشگاه آزاد اسلامی  برای توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی توانایی بالایی دارد

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت و استعداد لازم برای توسعه و پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور در این مراسم با بیان اینکه رشد علمی و گسترش دانشگاه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت و استعداد لازم برای توسعه و پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های جهان غیرانتفاعی و غیر وابسته به دولت هستند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت های موجود خود می تواند به بالاترین سطح کیفی و علمی دست یابد.

حجت الاسلام تقوی برگزاری، تقویت و گسترش کرسی های آزاداندیشی را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این راستا گام های خوبی برداشته است، اما کرسی های آزاداندیشی نیازمند توجه و تقویت بیشتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه تزکیه و تعلیم دو ویژگی خاص برای دانشگاه ها به شمار می آید، گفت: حضور دفاتر نهاد رهبری در میان فرهیختگان دانشگاهی برای کمک و همیاری در تحقق این دو ویژگی لازم است.

حجت الاسلام المسلمین دکتر فرج اله براتی دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل و توانایی بالایی را برای توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی دارد و در این راستا آمادگی خود را برای همکاری با دفاتر نهاد رهبری اعلام کرده است.

دکتر براتی دانشگاه را مرکز رشد معرفت، اخلاق و فضیلت ها خواند و تصریح کرد: علم بدون ایمان نه تنها انسان را به سعادت و مقصود نمی رساند، بلکه موجب رکود می شود.

وی با تاکید به اینکه اصل علم، معرفت شناسی و معنویت است، افزود: کسی که خود را به خوبی بشناسد، در جهت راهی که باریتعالی تعیین کرده است، حرکت خواهد کرد.

در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات و خدمات حجت الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب به عنوان رئیس جدید این دفتر معرفی شد.

202

کد خبر: 950264

وب گردی

وب گردی