فروکش کردن «تب» کازرون

کازرون که در روزهای گذشته شاهد اعتراضات و درگیری هایی بود و توسط برخی به اغتشاش کشیده شد، تا حدی آرام شده است .

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز دوشنبه 27 فروردین به دنبال مطرح شدن موضوع جدا شدن بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان(قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار، جمعی از اصناف و فرهنگیان شهرستان کازرون به نشانه اعتراض نسبت به تقسیم این شهرستان به حالت تعطیل درآمده و به دنبال این موضوع مردم این شهرستان با تجمع در میدان اصلی شهر اعتراض خود را به گوش مسوولان شهرستان و استان رساندند.

پس از صحبت ها و آرامش در کازرون که مسوولین قول دادند تا در رابطه با این موضوع دوباره بررسی صورت گیرد اما هیچ گونه خبری از پاسخ مسوولین به گوش نیامد و این موضوع موجب شد تا چهارشنبه شب 26 اردیبهشت ماه این تجمع ها بار دیگر در کازرون رخ دهد.

تحرکات برخی افراد در شبکه های اجتماعی به جایی رسید تا امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این شهر از برخی سایت ها و افراد در دامن زدن به شایعه درباره مسائل این شهرستان انتقاد کند که "عده ای با طرح موضوع ها و شایعه های جدید به دنبال اختلاف افکنی در این شهرستان هستند، موضوعی که خواهان پایان یافتن آن هستیم".

استاندار فارس نیز روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات فارس در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که یا خودشان در چنین تجمع هایی شرکت می کنند یا دیگران را تشویق و تحریک به شرکت می کنند قطعا خواهان منافع مردم و شهرستان و استان نیستند.

تبادار این تجمع ها را کاملا غیرقانونی دانست و گفت: قطعا همکاری و همراهی مردم سبب خواهد شد که جلوی سوء استفاده افرادی که خواستار آرامش و آسایش مردم نیستند گرفته شود.

امام جمعه کازرون در رابطه با وضعیت کنونی این شهرستان با بیان اینکه تجمعات کم شده است گفت: در برخی نقاط شهرستان بعضی اوقات تجمعی صورت می گیرد اما با همکاری مردم عزیز از ادامه آن جلوگیری می شود.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: وزارت کشور طی بیانیه ای اعلام کرده که طرح تقسیم شهرستان کازرون در حال حاضر متوقف شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور بررسی و کارشناسی بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه کازرون در رابطه با وضعیت کنونی شهرستان اظهار داشت: وضعیت شهرستان به آن شکلی که در فضای مجازی بازتاب دادند با آشوب زیادی روبرو نشده است.

خرسند گفت: در برخی نقاط شهرستان بعضی اوقات تجمعی صورت می گیرد اما با همکاری مردم عزیز از ادامه این تجمعات جلوگیری می شود.

حجت الاسلام خرسند پیش از این در گفت و گویی دیگر در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز گفته بود تقسیمات کشوری همیشه حساسیت های خاص خود را دارد و باید قبل از هرگونه اقدام این حساسیت ها لحاظ و براساس کارشناسی های دقیق و معیارهای قانونی تقسیمات شکل گیرد به آن معنا که آیا مساله کشور فقط تقسیمات است و این که تا چه مقدار این تقسیمات به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد؟

وی با بیان این که در رابطه با مساله شهرستان کازرون معتقدم کارشناسی هایی که صورت گرفته دقیق نبوده، افزود: در این کارشناسی حساسیت های مردمی و منطقه ای لحاظ نشده و به نظر من در این رابطه بی تدبیری صورت گرفته و منتج به اعتراضات مردمی شده است.(متن کامل گفت و گو را در لینک رو به رو بخوانید http://iscanews.ir/news/934209/).

901/900

کد خبر: 950292

وب گردی

وب گردی