برگزاری دومین دوره جشنواره  جهانی فیلم های انسان دوستانه آسا

دومین جشنواره جهانی فیلم های انسان دوستانه به نام آسا در کشور آلمان برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم آسا، مجید مصاحبی طراح و دبیر این جشنواره با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، گفت: دومین دوره جشنواره فیلم های انسان دوستانه آسا با همکاری شهرداری شهر وایمار آلمان از 28 سپتامبر(6مهر) الی 2اکتبر(10مهر) برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره فیلم آسا با موضوعات دنیای بدون مرز، ریشه کنی فقر و گرسنگی، آسیب های ناشی از پناهندگی، قربانیان فراموش شده ،انسان و محیط زیست، زنان در تقابل جوامع سنتی و مدرنیته، آسیب های ناشی از جنگ، فقر آب، کودکان و فجایع جهانی منتشر شده و تاکنون فیلم های مختلفی از سینمای ایران و سایر نقاط دنیا به دیبر خانه جشنواره رسیده است و بزودی اسامی هیات داوران و فیلمهای راه یافته اعلام می شود.

دبیر این جشنواره افزود: این جشنواره در رشته فیلم های کوتاه داستانی ،مستند وانیمیشن بصورت رقابتی برگزار می شود اما چند فیلم بلند سینمایی نیز در بخش جنبی و ویژه به نمایش در خواهد امد.

مصاحبی خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره انتقال پیام صلح و دوستی از کشور ایران برای جهانیان و همچنین نگاهی متفاوت در برگزاری جشنواره های تخصصی فیلم خواهد بود.

اولین دوره جشنواره فیلمهای آسا پیش از این در ایران و سوییس، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر فعالیت های انسان دوستانه سازمان ملل متحد، دفتر عمران ملل متحد و صلیب سرخ جهانی برگزار شده بود.

503

کد خبر: 950311

وب گردی

وب گردی