معاون توانیر:  خروج امریکا از برجام  جای نگرانی ندارد

معاون هماهنگی شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار نیست که شاهد مشکل تراشی از سوی آمریکایی ها هستیم بنابراین جایی برای تعجب وجود ندارد.

سیدزمان حسینی، معاون هماهنگی شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از برنامه سرویس تعمیر و نگهداری شبکه را به موقع انجام می‌دهیم، اظهار داشت: شرکت توزیع این آمادگی را دارد تا از طریق انجام تعمیرات به موقع، شبکه را در پیک بار مصرف به نحواحسن مدیریت کند.

او مضیقه مالی را یکی از چالش‌های پیش‌رو در حوزه تعمیر و نگهداری دانست و افزود: در صورت تامین به موقع منابع مالی می‌توانیم پروژه های اصلاح و بهینه سازی را در نقاطی از شبکه که دارای ضعف هستند، برطرف کنیم.

حسینی تاکید کرد: به دلیل مضیقه مالی توانستیم تنها 30 تا 40 درصد برنامه ها را انجام دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت توانیر با یادآوری اینکه عمده مشکلات ما به منابع مالی برمی‌گردد، اظهار داشت: در بخش بهینه‌سازی از 500 میلیارد تومان بودجه، توانستیم 30درصد را تخصیص دهیم. همچنین در بخش توسعه شبکه پروژه ها، الویت بندی شده‌اند و در این راستا از 2هزار و500 میلیاد تومان منابع مالی برای پروژه های اولویت دار توانستیم تنها 30 درصد را تامین کنیم.

معاون هماهنگی شرکت توانیر گفت: صنعت برق یک محیط علمی است؛ بنابراین ارتباط خوبی بین ما و دانشگاه در ارتباط با کارهای علمی برقرار است اما می توان گفت هنوز جای کار برای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت وجود دارد تا بتوان تعاملات را بیشتر کرد.

عضو هیات مدیره شرکت توانیر در رابطه با بحث خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن در صنعت برق گفت: آمریکا کشوری بوده که همیشه با ما در تضاد بوده و مشکل تراشی می‌کرد اما با وجود تمام مشکلات و موانع بازهم مسئولان کشور توانستند صنعت برق را خوب اداره کنند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه برای اولین بار نیست که شاهد مشکل تراشی از سوی آمریکایی ها هستیم؛ بنابراین جایی برای تعجب وجود ندارد، نزدیک به چهار دهه است که چوب لای چرخ صنعت ما می گذارند و این موضوع تنها باعث می شود کار و شرایط اقتصادی سخت تر انجام شود.

او خاطرنشان کرد: الان وضعیت به گونه‌ای است که ایجاب می‌کند کشورها با هم ارتباطات را قوی‌تر کنند و این امر هم نیاز به یکسری تدابیر هواشمندانه دارد که با برنامه‌ریزی اصولی انجام شود، در بخش صنعت برق پیشرفت زیادی داریم در سال‌های گذشته بیش از 95 درصد وابسته بودیم اما در حال حاضر 95 درصد خودکفا شده ایم.

402

کد خبر: 950388

وب گردی

وب گردی