عیوضی: رعایت نشدن قانون کپی رایت هزینه‌ها را به باد می‌دهد/دانشگاه آزاد انتظارات را برآورده نکرده است

خواننده تیتراژ سریال «روزگار جوانی»، گفت: رعایت نشدن قانون کپی رایت در بحث علمی هم به یک بحران تبدیل شده است و هزینه های اساتید را به باد داده است .

محمدرضا عیوضی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص انتشار آلبوم جدید خود، اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال گذشته آلبوم جدیدم منتشر شد و فعلا برنامه ای برای جمع آوری آلبوم جدید ندارم.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که قانون کپی رایت در ایران رعایت نمی شود نمی توان از استقبال مخاطبان مطلع شد، افزود: البته از قدیم این مشکل وجود داشته و قانونی وجود ندارد که از حقمان دفاع کنیم.

این خواننده پاپ ادامه داد: متاسفانه ساعت 9 صبح آلبوم منتشر می شود و 2 ساعت بعد بیش از 20 لینک دانلود رایگان آن در فضای مجازی پخش می شود که آسیب بسیاری به هنرمندان زده است.

عیوضی در ادامه از عدم حمایت هنرمندان توسط مسوولان کشور مقابل قانون کپی رایت، گفت: این سیستم در کشور اشتباه اداره می شود و باید از هنرمندان مقابل قانون کپی رایت حمایت شود. چون تمام سرمایه اهالی موسیقی از تهیه آلبوم بوده است.

باید از هنرمندان مقابل قانون کپی رایت حمایت شود. چون تمام سرمایه اهالی موسیقی از تهیه آلبوم بوده است

خواننده تیتراژ سریال روزگار جوانی تصریح کرد: متاسفانه همین قانون کپی رایت در بحث علمی هم به یک بحران تبدیل شده است و هزینه های اساتید را به باد داده است چرا که یک نویسنده برای پژوهش خود هزینه زیادی می کند اما بدون در نظر گرفتن قانون کپی رایت همان موضوع در فضای مجازی پخش می شود.

وی در مورد حضورش در مراسم بدرقه تیم ملی ایران در تالار وحدت نیز اظهار داشت: به احتمال فراوان فردا در مراسم بدرقه تیم ملی شرکت خواهم کرد.

**دانشگاه آزاد اسلامی نقش مثبتی در فرهنگ و هنر نداشته است

عیوضی درباره اهمیت توجه دانشگاه آزاد اسلامی به ارتقای سطح هنری کشور و تاثیرگذاری آن، گفت: به نظرم دانشگاه آزاد اسلامی نقش مثبتی در فرهنگ و هنر نداشته و در هر بخشی که خودشان علاقه داشتند سرمایه گذاری کرده اند.

این خواننده پاپ خاطرنشان کرد: خود من هم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده ام و توقعم از این مجموعه بیشتر از اینها بوده است.

501

کد خبر: 950390

وب گردی

وب گردی