اجرای طرح شهاب به مقطع  متوسطه رسید

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : طرح شهاب در متوسطه اول اجرا می شود و دانش آموزانی هم که از قبل تحت پوشش این طرح بودند پرونده هایشان وارد مقطع متوسطه می شود و مورد هدایت و پیگیری قرار می گیرد.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره طرح ملی شهاب گفت: طرح ملی شهاب در راستای شناسایی استعدادهای برتر و متنوع همه دانش آموزان از پایه چهارم دوره ابتدایی شروع شده و براساس یک برنامه منظم و زمان بندی شده و در مدارس دیگر به پایه پنجم و ششم منتقل شده است.

وی افزود : این طرح امسال در دوره اول متوسطه اجرا می شود و هدف از اجرای این طرح شناسایی و هدایت دانش آموزان در سراسر کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر دانش آموزی دارای استعداد های مختلف از جمله استعدادهای ادبی ، ورزشی ، مهارت های ارتباطی ، هنری و غیره است گفت: بر مبنای علمی ؛ هوش های چندگانه در هشت حیطه به کار شناسایی می پردازند و تکنیک هایی برای معلمان در نظر گرفته شده تا بر اساس آن استعدادهای دانش آموزان را دریابند.

وی در این باره افزود : در واقع دانش آموزانی که از لحاظ یادگیری و هوش نسبت به هم سالانشان از سطح بالاتری بر خوردارند ، شناسایی می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش برای استعدادهای برتر اهمیت خاصی قائل است و در همین راستا برای شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان ، طرح شهاب در متوسطه اول اجرا می شود و لذا دانش آموزانی هم که از قبل تحت پوشش این طرح بودند پرونده هایشان وارد مقطع متوسطه می شود و مورد هدایت و پیگیری قرار می گیرد.

گفتنی است طرح شهاب مخفف (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) ، طرحی برای شناسایی استعدادهای مختلف و متنوع دانش آموزان در مدارس است.

این طرح، طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده و در سال گذشته این طرح در 6 منطقه اجرایی شد و در سال تحصیلی 97-96مناطقی که این طرح در آنها اجرا می شود به 12 منطقه رسیده است.

در شهر اصفهان هر 6 ناحیه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و همچنین مناطق بنرود، شاهین شهر، شهررضا، کاشان وگلپایگان نیز ازجمله مناطقی در استان اصفهان هستند که طرح شهاب در سال تحصیلی جار ی در آنها در حال اجرا است.

با توجه به اینکه بیشتر از 70 درصد از مدارس دوره ابتدایی تک معلمی هستند، این طرح در دوره ابتدایی توسط معلمان هر پایه انجام می شود که باعث شناخت دقیق معلم از دانش آموز خود خواهد شد و بدین ترتیب معلم هر پایه می تواند به خوبی قضاوت کند که دانش آموزانش چه استعداد هایی دارند. طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و با آموزشی که به معلمان داد شده چند سالی است در مدارس اجرا می‌شود؛ به این شکل که از پایه چهارم ابتدایی به صورت آزمایشی شروع شده، به پایه پنجم و ششم رسیده است و امسال نیز در پایه هفتم اجرا می‌شود. معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعدادهای برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر آنها را راهنمایی می‌کنند تا زمینه رشد استعدادهای آنها را فراهم آورند و آنها را به برنامه‌های جنبی هدایت می کنند.


706
خبرنگار:حسین طالبی

کد خبر: 950413

وب گردی

وب گردی