استاندار ایلام:  تعصبات دیرینه باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود

استاندار ایلام گفت: از نظر فرهنگی تعصبات قدیمی با فرهنگ تداخل دارد و این موضوع باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، مشکلات و اختلافات قومی، مسائل اجتماعی و مسائل فرهنگی در برخی سطح استان ها از مواردی است که برای سیستم مدیریتی استان ها چالش هایی را به وجود آورده که حتی برخی افراد با دامن زدن به این مسائل سعی در اختلال در سطح استان ها هستند.

طایفه گرایی و قوم گرایی از ویژگی های ساختار سنتی ایلی و قبیله ای بوده که اکثرا در شهرهای مرزی و حاشیه ای دیده شده است با توجه به این که این موضوع می تواند دارای مزایایی از جمله ایجاد همبستگی، حس وفاداری و ... باشد، اما پیامد های منفی دیگری هم از جمله رقابت های قومی و منطقه ای در این گونه مناطق باعث عدم توسعه در آنجا بوده و به واگرایی فرهنگی، قومی، زبانی و مذهبی آنها دامن زده است، به نحوی که برخی معتقدند که طایفه و قوم گرایی در توسعه شهرها و مناطق مذکور، تاکنون به عنوان یک آفت مهلک و مانع توسعه عمل نموده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استان های زاگرس نشین و استان های توسعه نیافته از جمله استان ایلام جزو این استان ها هستند که در این استان تعصبات قوم گرایی شدیدی در میان عموم مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک فردی که قصد صرف سرمایه خود در استان را داشته باشد از افراد خود در این سرمایه گذاری می خواهد استفاده کند در صورتی که اگر کارخانه هایی در نقطه ای از این گونه استان ها شروع به کار کنند مدیران اصرار بر استخدام نیروهای خود از همان نقطه را دارند، سرمایه گذار بخش خصوصی باید سرمایه خود را در دست افراد امین و متخصص خود دهد.

استاندار ایلام تاکید کرد: درست است که اغلب نیروها باید با شرکت در یک آزمون استخدام شوند اما سرمایه گذار افرادی را می خواهد تا مورد اعتماد و امین خود باشد.

وی افزود: مسائل قومیتی تنش هایی میان اقوام از جمله درگیری های جمعی و نزاع های فردی به وجود می آورد و وضعیت را برای مدیران سخت تر و آنها را به حاشیه می کشاند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: از نظر فرهنگی تعصبات قدیمی با فرهنگ تداخل دارد و این موضوع باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: موضوعاتی از جمله آشتی میان فرهنگیان باید فرهنگ سازی شود، زیرا اگر این موضوع درست نشود سرمایه گذار به استان نمی آید و در نتیجه اشتغالی هم در استان به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: باید از سرمایه گذار و بخش خصوصی حمایت کنیم تا سرمایه گذاری بیشتری در استان های زاگرس نشین صورت گیرد.

901/900

کد خبر: 950463

وب گردی

وب گردی