هر ماه  بیش از33  تن زباله با همکاری ساکنان محله های مرکزی  تهران تفکیک می شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت : با عضویت بیش از 7 هزار 300 خانوار در سامانه تفکیک پسماند شهرداری منطقه 11 " سمپا" و با همکاری ساکنان محله های مرکزی شهر تهران ماهانه بیش از 33 تن زباله از مبداء تفکیک می شود.

به گزارش ایسکانیوز ،کورش خرد ضمن اعلام این خبر گفت: طرح جمع آوری پسماند تفکیک شده ازمبداء با هدف کاهش هزینه های جمع آوری و تفکیک پسماند و ارتقای فرهنگ شهروندی از طریق سامانه سمپا انجام می شود و در حال حاضر 7 هزار 300 خانوار به عضویت سامانه سمپا درآمده اند که نزدیک به 20 هزار نفر از شهروندان ساکن در محله های مرکزی شهر تهران را در بر می گیرد.

خرد در ارتباط با میزان زباله تفکیک شده توسط شهروندان افزود: از زمان آغاز به کار سامانه سمپا در 6 ماه اخیر بیش از 200 تن پسماند از سوی شهروندان عضو سامانه سمپا تفکیک از مبداء شده و در اختیار شهرداری منطقه 11 قرار گرفته است که به طورمیانگین شهروندان هر ماه 33 تن پسماند را از درب منزل تفکیک کرده اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 همچنین عنوان کرد: میزان عضویت شهروندان در این سامانه و متعاقب آن میزان پسماند تفکیک شده هر ماه افزایش می یابد.

سامانه سمپا یک سامانه هوشمند وقابل نصب در گوشی های تلفن همراه است که به طور اختصاصی در سطح محلات منطقه 11 قابلیت عضو گیری دارد و شهروندان محله های این منطقه می توانند با نصب این سامانه و عضویت در آن در ازای تفکیک پسماند خشک از تر در مبداء از مبالغ مادی در حساب های کاربری بهره مند شده که این مبالغ هر سه ماه یکبار به کارت های شهروندی آنها واریز می شود.

700

کد خبر: 950464

وب گردی

وب گردی