ایران دست برتر برجام است/ وعده های جان کری وعده سرخرمن است

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به ادعای های مطرح شده از سوی جان کری مبنی بر حمایت از برجام و کمک به ایران در صورت پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای مجلس آمریکا تصریح کرد: اساس این دو گروه سیاسی آمریکا مبتنی بر فریبکاری است و نباید به وعده های داده شده آنها اعتنا کرد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون وعده های جان کری به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اینها وعده های سرخرمن است و نباید توجهی به این وعده ها کردضمن آنکه دوران فعلی فرقی با دوره آقای کری نکرده است،و اتفاقا نقض برجام از دوره قبلی شروع شد.

وی ادامه داد: آمریکا به وعده های داده شده در خصوص برجام، رفع تحریم های مالی و بانکی و رفع موانع سرمایه گذاری و آزادی سازی پول های بلوکه شده عمل نکرد.

دبیر کمسیون امنیت ملی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام شرایط بهتری را فراهم کرد تصریح کرد:به نظر من ترامپ اشتباه کرد چرا که او می توانست هر 4 ماه با حفظ شرایط روانی مبنی بر خروج یا عدم خروج از برجام جامعه ما را ملتهب نگه دارد اما وقتی از برجام خارج شد در واقع کار را یکسره را کرد و تکلیف را مشخص کرد.

وی افزود:گروه قبلی هم همین کار های ترامپ را می کرد منتهی به صورت آرام و موذیانه این کار را انجام می داد و باید تاکید کنم که کار هر دو گروه فریب کاری بود و این خصلت امریکایی هاست.

عضو کمیته دفاعی کمسیون امنیت ملی مجلس در خصوص شروع واکنش ها به نقض برجام و پیگیری برنامه های هسته ای اظهار داشت:شکایتی را آقای رئیس نوشته اند؛ هیئتی نیز در خصوص خروج از برجام توسط آمریکا پیش بینی شده است،که موارد مذکور به شورای امنیت ملی احاله می شود ضمن آنکه در این نامه تصریح شده چون آمریکا از برجام خارج شده است دیگر شکایت ایران در هیئت حل اختلاف برجام بررسی نشود.

نماینده مردم فسا در خصوص گرفتن خسارت از آمریکا بابت خروج از برجام گفت:به علت وجود مکانیزم ماشه در برجام ،امکان چنین کاری وجود ندارد چون در صورت شکایت و رد این شکایت این مکانیزم اجرایی می شد و تمامی تحریم ها و قطعنامه ها باز می گشت و در صورت اجرایی شدن این مکانیزم مذکور،مجددا با مشکلات عدیده ای در حوزه فروش نفت مواجه می شویم و طبق این بند تمامی کشور های دنیا موظف اند که کشتی عبوری ایران از آب های خود را مورد بازرسی قرار دهند.

وی ادامه داد: چون ما از برجام خروج نکردیم و به طور یک طرفه برجام را نقض نکردیم آنها نمی توانند این مکانیزم را از طریق شورای امنیت اجرایی کنند ضمن آنکه در صورت خروج ما از برجام هم ،با فراهم کردن مقدمات حقوقی و اثبات این مسئله که نقض برجام ابتدا از سوی آمریکا انجام شده است و در این زمینه قصوری متوجه ایران نیست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: با توجه به گزارش آژانس مبنی بر عدم انحراف ایران، در خصوص برجام دست برتری در رویارویی برای ما وجود دارد.

نوبندگانی در خصوص اظهارت رئیس جمهوری امریکا پیرامون مسائل موشکی تصریح کرد:هیچ مذاکره ای در این زمینه را نمی پذیریم و تنها راه در این زمینه مقاومت در برابر ادعا های واهی آمریکا است.

کد خبر: 950468

وب گردی

وب گردی