فومنی: اصلاحات به پوست اندازی نیاز دارد/شورای شهر تهران تزیینی است

فعال سیاسی اظهار داشت: درساختار اصلاحات به یک تغییر و نگرش بزرگی نیاز داریم،ما به انقلابی درونی در جریان اصلاحات نیاز داریم که از شخص محوری به گروه محوری و دموکراتیک بودن و دموکراسی کامل برسد.

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اظهار تاسف از این که لیست انتخابات شورای شهر بدون فکر و پشتوانه علمی بسته شد گفت: چه در مجلس و چه در شورای شهر تهران که نمود بیشتری پیدا کرد، متاسفانه افرادی راه پیدا کردند که در حد و اندازه ای که برای شورای شهر مفید باشند نیستند.

وی در ادامه افزود: مثلا در نوع انتخاب شهردار یا عملکرد شورای شهر بسیار ضعیف عمل کردند ضمن آنکه به نظرم گرایش های سیاسی و بعضی احزاب که تمامیت خواه بودند خیلی در این کار دست داشتند.

فومنی در خصوص این که چه عواملی در موضوع انتخاب شهردار دخیل بودند توضیح داد: احزابی بودند که هفت نفر از آن ها در شورای شهر حضور داشتند و بعضی هم سه یا چهار نفر؛ منظور این است که در کل شورای شهر برای اصلاح طلبان نیست بیشتر برای یکی دو تا حزب است که آن ها صحنه گردان بودند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در خصوص ترکیب حال حاضر شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران نه حزبی بوده و نه برای جناح اصلاح طلب است بلکه برای بعضی از احزاب یا افراد تمامیت خواه است که اشخاصی از درون اصلاحات از آن ها حمایت کردند تا بتوانند از آن ها منافع مختلفی را به دست بیاورند.

وی با اشاره به عملکرد شورای شهر تهران اظهار داشت: شما می بینید که عملاً ما یک شورای شهر تزیینی داریم که بیشترحالت تشریفاتی دارد و فرایند های مثبتی هم ندارد ضمن آنکه این شورا هیچ کاری نمی تواند بکند و عملاً فقط یک شهر دار انتخاب می کند و هیچ دخالتی در امور شهر ندارد که به نظر میرسد جایگاه منفعل و خنثی دارد.

فومنی در خصوص لزوم اصلاح در ساختار اصلاحات اظهار داشت: ما درساختار اصلاحات یک تغییر و نگرش بزرگی نیاز داریم،ما به انقلاب درونی در جریان اصلاحات محتاج هستیم که از شخص محوری به گروه محوری و دموکراتیک بودن و دموکراسی کامل برسد، یعنی افراد دموکراتیک انتخاب شوند و نه به طور مثال یک شخص برای دیگران تایید کند.

فومنی تصریح کرد: به نظرمن باید نقش احزاب و جریان های سیاسی پر رنگ تر شود ضمن آنکه اصلاحات به یک پوست اندازی بسیاری نیاز دارد چون بعد از ناکار آمدی شورای شهر ، مجلس و حتی ریاست جمهوری اگر نتوانند تا اخر خوب عمل کند دود این کارها به چشم اصلاحات می رود.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پایان ابراز کرد: من معتقدم اصلاحات باید به نگرشی جدیدی برسد و تغییر و تحول تازه ای را در خودش شکل بدهد.

303

کد خبر: 950471

وب گردی

وب گردی