آسیب های تاخیر در ازدواج/ 60 درصد دختران در سن ازدواج مبتلا  به سندرم سیندرلا هستند!

استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری گفت: پژوهش های انجام شده نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد از دختران در سن ازدواج دچار سندرم سیندرلا هستند.

به گزارش ایسکانیوز دکتر مجید ابهری گفت: با توجه به رضایت بخش نبودن آمار ازدواج، مواردی که دختران جوان بین ۱۸ تا ۳۰ سال، دلیل اصلی عدم تمایلشان به ازدواج می دانند مربوط به سندرم سیندرلا یا منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفید است.

وی به پژوهش انجام شده توسط بنیاد علوم رفتاری گروه مطالعات استراتژی آریا اشاره کرد و گفت: در پژوهشهای میدانی که در ۴ شهر تهران، رشت، اصفهان و ابهر انجام شد از هر ۱۰۰ دختر ۶۰ نفر در هر شهر مناسب بودن همسر مورد نظر را شرط ازدواج اعلام کردند که در عبارت مناسب بودن مدرک تحصیلی، وضعیت مالی، خانه شخصی و جذابیت ظاهری نهفته بود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: ۱۵ درصد این افراد نظری نداشتند یعنی درباره اش فکر نکرده بودند و بقیه ازدواج را مشروط به رضایت والدین و تایید آنها و موجود بودن شرایط اولیه اعلام کردند.

ابهری گفت: سندرم سیندرلا درمورد دخترانی صدق می کند که منتظر دکتر یا مهندس با اتومبیل لاکچری و زندگی آنچنانی هستند که همین عده بعد از عبور از سن ازدواج به حداقل شرایط رضایت می دهند.

متاسفانه به علت مشکلاتی مانند مسکن ، بیکاری و گرانی کمتر پسری جرات قدم گذاشتن به میدان ازدواج پیدا می کند



وی با اشاره به اینکه متاسفانه به علت مشکلاتی مانند مسکن ، بیکاری و گرانی کمتر پسری جرات قدم گذاشتن به میدان ازدواج پیدا می کند، افزود: یعنی توقعات غیرمتعارف دختران آنها را مستعد پذیرش و رشد سندرم سیندرلا می کند مخصوصا اگر دختران دارای تحصیلات عالی یا خانواده متمکن باشند دیگر در داشتن این سندرم نباید تاکید داشت.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: برای مقابله با این سندروم باید آموزشهای اولیه به خانواده ها و دختران جوان برای عدم توجه به ظواهر مادی و بی توجهی به عشق آهنی ( نوع و مدل خودرو) داده شود و همچنین پشتکار، پاکدامنی، سلامت و تربیت خانوادگی را ملاک انتخاب خود قرار دهند تا بتوانند با این سندورم مقابله کرد.

700

کد خبر: 950474

وب گردی

وب گردی