آخرین وضعیت بازداشت عضو شورای شهر مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آخرین وضعیت بازداشت امیر شهلا، گفت: مراحل تحقیق پرونده به اتمام رسیده و امیدواریم ایشان در آینده‌ای نزدیک با تعیین قرار وثیقه آزاد شده و فرآیند رسیدگی به پرونده در مسیر طبیعی خود دنبال شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا حیدری دقایقی قبل در جلسه پرسخ‌ و پاسخ بررسی عملکرد شورای اسلامی شهر مشهد که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت امیر شهلا، عضو بازداشت شده شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: اتهامی به آقای شهلا وارد شده و همانگونه که در موضع شورای شهر مشهد اعلام شده در مرحله اتهام است و در حال حاضر هیچ موضوعی روشن نیست و باید مسیر خود را در مسیر مناسبی طی کند. ما سعی کردیم که در تعامل با دستگاه قضایی و دولت در مراحل مختلف شرایط ایشان را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به اتهامات یکی از وظایف و حقوق دستگاه قضایی است و کسی با رسیدگی مخالف ندارد، اما حتما باید در فرآیند آیین دادرسی حقوق ایشان مانند حق دسترسی به وکیل، به عنوان یک شهروند و کسی که رای اول مردم مشهد را دارد و تلاش خستگی ناپذیری برای مردم انجام داد رعایت شود.

حیدری تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد مثبتی که ایجاد شده ما پیگیر هستیم و دستگاه قضایی هم در حال بررسی است و با توجه به اینکه آنگونه که ما اطلاع داریم مراحل تحقیق پرونده به اتمام رسیده، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تعیین قرار وثیقه آزاد شده و برگردند و فرآیند رسیدگی به پرونده در مسیر طبیعی خود دنبال شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر سعی نکرد این موضوع وارد چالش‌های سیاسی شود، خاطرنشان کرد: چرا که رسیدگی به پرونده‌های قضایی هنگامی که وارد چالش‌های سیاسی می‌شود مشخص نیست تاثیر مثبت داشته باشد و به نفع ایشان و به نفع شهر باشد. ضمن اینکه فضای شهر هم ایجاد نمی‌کند که وارد این مسائل شویم، بلکه هم ما در شورای شهر و هم دستگاه قضایی وظیفه داریم در چارچوب قانون عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه اصل ما بر برائت است مگر آن که خلافش ثابت شود و باید روند طبیعی خود را طی کند، بیان کرد: ما نیز از مصاحبه‌ای که معاون دادستان مشهد انجام دادند استقبال می‌کنیم، ایشان در سخنان خود به دو نکته اشاره کردند، اول اینکه کار خلاف اخلاق رقیبی که در جریان انتخابات نتوانست از مردم رای بگیرد با نگاه انتقام از گذشته ورود پیدا کرد و اتهامات ناروایی را زد مبنی بر اینکه ایشان را در مجلس مختلط دستگیر کردند در حالی که مقام قضایی آن را تکذیب کرد. متاسفانه کانالی این خبر را به نقل از ریاست قوه قضائیه منتشر کرد و از ابتدا خلاف بودن آن برای ما روشن بود چراکه ریاست قوه قضائیه هیچ وقت به ماهیت این مسائل ورود پیدا نمی‌کند،آمدند و به دروغ این خبر را منتشر کردند که کار غیراخلاقی بود. اینکه ما در فضای این چنینی با آبروی فرد و خانواده او بازی کنیم برای منافع سیاسی خود بسیار کار ناجوانمردانهای است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که معاون دادستان به آن اشاره کردند که تصمیم درباره ادامه فعالیت ایشان در شورا به شورای شهر بستگی دارد و در دستورکار قوه قضائیه نیست نکته مهمی است و ما هم به آن توجه داریم و معتقدیم این موضوع باید فرآیند خود را طی کند ما هم در چارچوب قانون در این ارتباط تصمیم خواهیم گرفت.

حیدری اضافه کرد: ضمن اینکه شرایط خانوادگی ایشان شرایط خوبی نیست و امروز مطلع شدم مادر ایشان به دلیل این مسئله در بیمارستان بستری شده و ما این فضا را به دستگاه قضایی منتقل کردیم و امیدواریم در روزهای آینده گشایشی در این موضوع ایجاد شود.

901

کد خبر: 950478

وب گردی

وب گردی