نیازمند تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در اختتامیه نشست مدیران و کارآفرینان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره آموزش محور و پژوهش محور بوده است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تبریز، دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در اختتامیه نشست مدیران و کارآفرینان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره آموزش و پژوهش محور بوده، اما قطعاً دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که دانشجوی کارآفرین تربیت کند و بتواند تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور بگذارد.

جوانپور با تأکید بر اینکه متاسفانه اقتصاد کشور اقتصادی دولتی است، اظهار داشت: اقتصاد دولتی مانع ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین است و ایجاد چنین دانشگاه‌هایی می‌تواند به دولت کمک کند تا اهداف انقلاب اسلامی در راستای رشد اقتصادی احیا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: نیازمند تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور هستیم، چرا که بخشی از بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند. دانشگاه باید کارآفرین باشد و یا اینکه دانشجویان خود را به کارآفرینان معرفی کند.

دکتر جوانپور ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تلاش است تا بستر لازم برای ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین را در این استان فراهم کند و از مسئولان و صنعتگران و استادان دعوت می‌کند تا دانشگاه را برای رسیدن به اهدافش کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: فضای دانشگاه باید فضای شور و نشاط در حوزه های علمی، پژوهشی و فرهنگی باشد تا به جوانان امید دهیم.

در اختتامیه نشست مدیران و کارآفرینان از ناصر کسرایی عضو هیات علمی گروه برق و مهران باباپور از شرکت بنیان مکاترونیک تجلیل به عمل آمد.

201

کد خبر: 950498

وب گردی

وب گردی