پای ریزگردهای هوا به کتاب باز شد

استاد «خاک شناسی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گفت: مشکلات ساکنان جنوب و غرب کشور در مواجهه با ریزگردها، انگیزه ای برای تالیف نخستین کتابم شد.

علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آخرین اثرش، اظهار کرد: در سال های اخیر مشکلات ساکنان جنوب و غرب کشور در مواجهه با افزایش ریزگردها، انگیزه ای برای تالیف کتاب «ریزگردها و آلودگی هوا» شد و به عنوان اولین کتابم بر حل این مسئله تاکید دارد.

وی افزود: این کتاب تحقیقاتی در سه مبحث کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به ارائه راهکار برای حل معضل ریزگردهای کشور می پردازد و حاوی راهکارهایی برای عبور از بحران ریزگردها برای کمک به مردم و مسئولان است.

این نویسنده ادامه داد: سه مرحله یاد شده، شامل طرح های کوتاه مدت در قالب آموزش به مردم، طرح های میان مدت و بلند مدت، به دیپلماسی های بین کشورها و رایزنی برای حل این مسئله بازمی گردد که مشکل ریزگردها به صورت کلی و عمومی حل شود.

وی درباره عملکرد سازمان چاپ و انتشارات گفت: این سازمان در زمینه اخذ مجوزهای لازم و چاپ کتاب همکاری بسیاری با اساتید مولف دارد و آثار بسیاری در این سازمان در بازه زمانی و قیمت مناسبت و کیفیت کار بالا منتشر می شود.

غلامی درباره استقبال از این کتاب عنوان کرد: مخاطبان این کتاب، دانشجویان رشته محیط زیست با گرایش های مختلف و بخصوص مدیریت محیط زیست از این کتاب استقبال خوبی داشتند زیرا برای تحقیقات و خواندن دروس دانشگاهی شان با مباحث آلودگی هوا و ریزگردها ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از این کتاب از سوی جامعه دانشگاهی و غیر دانشگاهی انجام شده، اظهار کرد: علاوه بر دانشجویان، افراد زیادی تمایل به مطالعه این کتاب داشتند و بسیاری از عناوین را به دوستانم که با معضل ریزگردها در ارتباط هستند هدیه کردم زیرا فصل 5 این کتاب مختص به شهرستان های اهواز و سایر استان هایی است که با آلودگی هوا دست به گریبان هستند، نوشته شده است.

استاد «خاک شناسی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گفت: دومین کتابم درباره با موضوع محیط زیست است با عنوان کمربند سبز فضای سبز اهواز با مشارکت شهرداری اهواز چاپ شده است.

502

کد خبر: 950521

وب گردی

وب گردی