معصومی: باید از سینما به عنوان محصول ایرانی حمایت کرد/بسیاری از هنرمندان مطرح کشور در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌‎اند

کارگردان فیلم «نقش لیلی»، گفت: نهادهای بسیاری وجود دارند که می توانند از سینمای ملی حمایت کنند، بطور مثال شهرداری یک بخش فرهنگی هم دارد که واقعا می تواند از فیلم های اجتماعی و کارساز برای جامعه حمایت کند.

خسرو معصومی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آخرین فعالیت های خود، اظهار کرد: آخرین فیلمی که ساخته ام، کارکثیف است که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

وی در ادامه درباره زمان اکران عمومی کارکثیف، گفت: این فیلم هنوز در نوبت گرفتن پروانه نمایش است، هر زمان که پروانه نمایش را بگیرد در سینما ها به نمایش درمی آید اما هنوز زمان اکران این فیلم مشخص نیست.

کارگردان فیلم «نقش لیلی» به طولانی بودن زمان فیلم کارکثیف در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: زمان فیلم کارکثیف در جشنواره طولانی بود به همین دلیل برای اکران عمومی 13 دقیقه از زمان این فیلم را کم کرده ایم تا از حوصله مخاطب خارج نشود.

**نهادهای بسیاری وجود دارند که باید از سینمای ملی حمایت کنند

معصومی در ادامه درباره چگونگی حمایت از سینما در سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: نمی توان به مردم بگوییم که فیلم های ایرانی را ببینند و فیلم های خارجی را کنار بگذارند چرا که با محصولات فرهنگی نمی توان مانند کالای مصرفی برخورد کرد اما به واسطه های گوناگون می توان از سینما و محصولات فرهنگی داخلی حمایت کرد.

نمی توان به مردم بگوییم که فیلم های ایرانی را ببینند و فیلم های خارجی را کنار بگذارند چرا که با محصولات فرهنگی نمی توان مانند کالای مصرفی برخورد کرد اما به واسطه های گوناگون می توان از سینما و محصولات فرهنگی داخلی حمایت کرد

وی با اشاره به لزوم حمایت از سینما بواسطه نهادهای خاص، ادامه داد: نهادهای بسیاری وجود دارند که می توانند از سینمای ملی حمایت کنند، بطور مثال شهرداری یک بخش فرهنگی هم دارد که واقعا می تواند از فیلم های اجتماعی و کارساز برای جامعه حمایت کند.

کارگردان فیلم «بچه های بهشت»، یادآور شد: اگر شهرداری بخشی از بیلبوردهای خیابان را در اختیار اهالی سینما قرار دهد، مبلغی نزدیک به 600 ، 700 میلیون به این کار اختصاص می یابد.

معصومی افزود: حمایت از سینما از راه های مختلفی انجام می شود اما بسیاری از این نهادها از جمله شهرداری اینکار را انجام نمی دهند.

**دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سینما موفق عمل کرده است

کارگردان فیلم «کار کثیف» همچنین درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر، اظهار کرد: بی شک دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر تأثیر بسیار و غیرقابل انکاری داشته و دارد.

معصومی ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از مطرح ترین فیلمسازان، بازیگران و همچنین سایر هنرمندان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده اند.

وی با اشاره به موفق عمل کردن این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بویژه در زمینه سینما بسیار موفق عمل کرده و تنها نقطه ضعف این دانشگاه گرفتن شهریه از دانشجویان است که البته این کار با توجه به خصوصی بودن این سازمان طبیعی است اما اگر بتوانند از مقدار شهریه بکاهند، وضعیت دانشگاه بسیار بهتر از قبل هم می شود.

کارگردان فیلم «پرپرواز» خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که گرفتن شهریه تنها نقطه ضعف این نهاد است اما مهم این است که دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی کاربلد و توانمند به جامعه تحویل می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، خسرو معصومی متولد اول مرداد ماه 1334 در بهشهر است. وی در زمینه کارگردانی و نویسندگی سینما فعالیت های تخصصی بسیاری انجام داده است.

«کار کثیف»، «تابو»، «نقش لیلی»، «خرس»، «غبار زمان»، «بچه های بهشت»، «باد در علفزار می پیچد» و «پرپرواز» از جمله آثار این هنرمند است.

503

کد خبر: 950545

وب گردی

وب گردی