فرجی: درخواست اکران افطار تا سحر نداشتیم/ابهام درباره پخش جام جهانی در سینما

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه این شورا مخالفتی با اکران سحر تا افطار ندارد، گفت: البته تا الان سینمادارن برای اکران فیلم از افطار تا سحر درخواست نداده اند.

غلامرضا فرجی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد نحوه اکران دوم فیلم‌های نوروز گفت: فیلم های سرگروه ابتدا باید تعداد هفته های فروش را پشت سربگذارند و تعداد هفته ها برای فیلم هایی که فروش کم تری داشته اند محاسبه نمی شود.

وی افزود: هرفیلم باید طبق قرارداد 6 هفته فروش را پشت سربگذارد و بعد از آن میزان فروش فیلم ها محاسبه می شود. به طور کل تمام فیلم ها با توجه به قرارداد هفته های خود را پر خواهند کرد.

فرجی ادامه داد: همیشه در شروع ماه مبارک رمضان استقبال از فیلم ها ضعیف خواهد بود اما رفته رفته این مشکل برطرف می شود و استقبال مخاطبان بیشتر می شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار داشت: سالن دارها پس از دو هفته این حق را دارند تا با توجه به فروش فیلم ها سالن بیشتری را به فیلم پرفروش سینما اختصاص دهند و این قانون تنها 15 روز به یک فیلم مهلت می دهد.

وی در مورد پخش بازی های جام جهانی در سینماها تاکید کرد: سینما داران باید ابتدا نامه کتبی به شورای صنفی ارسال کنند و پس از آن نامه ای از اماکن و نیروی انتظامی داشته باشند تا مجوز پخش بازی های جام جهانی را داشته باشند.

فرجی با اشاره به اکران فیلم ها از افطار تا سحر تصریح کرد: تا کنون سینماداری درخواست نداده و از طرفی هم ساعت اکران ها به منطقه سینما و زمان اکران دارد و شورای صنفی هیچ مخالفتی با اکران در سحر ندارد.

وی ادامه داد: پیش از افطار بهای بلیت سینماها نیم بها است و بهای بلیت پس از اذان مغرب کامل خواهد بود و مخاطبان باید بهای کامل را برای خرید بلیت بپردازند.

فرجی در پایان تاکید کرد: فروش و اکران فیلم های نوروزی همچنان تا سقف ده هفته همزمان با فیلم های جدید ادامه دارد.

501

کد خبر: 950546

وب گردی

وب گردی