تمجید سایت انگلیسی از مهاجم تیم فوتبال ایران

یک سایت انگلیسی از مهاجم تیم فوتبال ایران به عنوان یکی از ۵ ستاره احتمالی تورنمنت تابستان امسال در روسیه نام برده است.

به گزارش ایسکانیوز، در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی 2018 روسیه سایت Spotman انگلیس گزارشی درباره پدیده‌های احتمالی این تورنمنت منتشر کرده و در آن از سردار آزمون هم نام برده است.

در این گزارش می‌‌خوانید: علیرضا جهانبخش ستاره تیم آزد آلکمار هلند این فصل در اردویژه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بیش از 21 گل به ثمر رساند که بیشتر از هر بازیکن دیگری در دسته اول فوتبال هلند بود. در همین حال با 12 پاس گل، او یکی از تنها 3 بازیکنی است که در کنار برگویس و دیوید نرس، در این فصل از اردویژه برای گلزنی و پاس گل آماری دورقمی ثبت می‌کند. او اصلی‌ترین تهدید در تیم ملی ایران است و رقبای ایران تلاش زیادی خواهند کرد تا تأثیرگذاری این بازیکن 24 ساله را محدود کنند. جهانبخش در این فصل از لیگ دسته اول فوتبال آلمان، در رده‌بندی بازیکنانی که روی آنها بیشترین خطا صورت گرفت (با 55 خطا) نفر هشتم بود. او در تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش مهره اصلی است و با این حال علاوه بر ستاره آلکمار، بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند خط دفاعی تیم‌های حریف را به چالش بکشند. یک قدم جلوتر از او، سردار آزمون است، مردی که به مسی ایران معروف است. این بازیکن 23 ساله از تابستان سال گذشته که به روبین کازان برگشت، دوران سختی داشته اما فصل را به خوبی به پایان رساند.

در ادامه گزارش سایت Sportman درباره ایران آمده است: در واقع 5 گل و سه پاس گل او در 8 بازی آخرش در این فصل لیگ برتر روسیه به ثبت رسید و او توانست به تیمش برای فرار از سقوط کمک کند. علاوه بر این آزمون در رده ملی هم رکورد قابل قبولی دارد. او در 31 بازی ملی‌اش 23 گل زده است و از لحاظ ثبات در گلزنی در سطح علی دایی قرار دارد. رکورد خوب گلزنی آزمون برای ایران، یک دلیل برای خوشبینی این تیم به صعود در بدون شک سخت‌ترین گروه جام جهانی است.

از میان 4 بازیکن دیگری که در لیست سایت Sportman به عنوان ستاره‌های احتمالی جام جهانی 2018 نام برده، دو بازیکن از تیم‌های همگروه ایران هم حضور دارند: گونکالو گوئدس از تیم ملی پرتغال و آمین هاریت از مراکش. این لیست با ترزگه از تیم ملی مصر و کریسین پاون از آرژانتین کامل می‌شود.

601

کد خبر: 950547

وب گردی

وب گردی