مالوف: رفتار واشنگتن در مورد کشورها متوازن نیست

مقام سابق پنتاگون گفت: رئیس جمهور آمریکا در رفتار با کشورهای دیگر رفتار مناسبی از خود بروز نمی دهد و در مذاکرات هم باعث ایجاد نوعی عدم اطمینان جهانی به آمریکا شده است؛ بنابراین واشنگتن برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است از افراد بالغ تر استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، با توجه به مسئله خروج آمریکا از برجام، رفتارهای ضد و نقیض این کشور در مورد معاهده های بین المللی بیش از پیش به چشم می خورد. مایکل مالوف کارشناس سیاسی و مقام سابق پنتاگون در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایسکانیوز اظهار داشت که هیچ توازنی بین رفتار آمریکا نسبت به کشورهای دیگر و به خصوص ایران وجود ندارد و می توان نوعی توازن در این مورد برقرار کرد.

این مقام سابق پنتاگون اظهار داشت که شاید این مسئله خیلی خوش بینانه باشد؛ اما باید نسبت به مسائل بین کشورها با خوش بینی پیش رفت، تا به بهترین دست یافت. اگر در موضوعی با کمترین توان وارد شویم قطعا محکوم به شکست خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ گفت که وی در تلاش است تا مذاکرات را به خواست خود پیش برد، ولی در نهایت میانه را انتخاب خواهد کرد و به دنبال رسیدن به بهترین هاست به عبارتی بهترین استفاده را از مسائل موجود می کند.

کارشناس سیاسی آمریکا اعلام کرد: سیاست مدارها همواره در جهت جریانی که خود می پسندند و به نظر به نفع دولت خود می دانند پیش می روند و مردم هم محکوم به مذاکره هستند.

وی در مورد خروج کشورش از برجام اظهار داشت که افکار عمومی آمریکا با این اقدام ترامپ موافق نیستند؛ زیرا به عقیده آنان با این اقدام ترامپ، جایگاه کشورشان در سطح بین المللی دچار تزلزل و نوعی عدم اعتماد جهانی شده است.

مالوف ایران را کشوری با فرهنگی غنی دانست که 350 هزار سال قدمت تاریخی دارد و آمریکا و شهروندانش می توانند از این فرهنگ درس بگیرند.

وی که به گونه ای در سخنان خود عدم بلاغت ترامپ را مورد خطاب قرار داده بود پیشنهاد کرد که هر دو طرف باید برای شروعی دوباره تلاش کنند و افراد بالغ را پای میز مذاکره بنشانند تا به نتایج بهتری برسند.

مقام سابق پنتاگون، بر این مسئله تاکید کرد که ایران و آمریکا برای رسیدن به آینده ای بدون تنش و درگیری های کنونی باید در جهت میانه پیش روند و در صورتی که هر دو کشور به دنبال حسن نیت در مذاکرت باشند می توان به آینده امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 950581

وب گردی

وب گردی