امسال مدارس سمپاد میزبان پایه هفتم خواهد بود

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت : پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد از طریق سنجش هوش ، استعداد و با در نظرگرفتن سوابق تحصیلی آنان بدون آزمون های چند گزینه ای صورت می گیرد .

فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره مدارس استعدادهای درخشان گفت: انتخاب دانش آموزان پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق سنجش هوش و استعداد خواهد بود.

وی افزود: در واقع پذیرش دانش آموز از طریق سنجش هوش ، استعداد و با در نظرگرفتن سوابق تحصیلی آنان بدون آزمون های چند گزینه ای صورت می گیرد و ظرفیت کلاس های هفتم مدارس سمپاد پس از سنجش و انتخاب استعداد برتر و تعیین تعداد دانش آموزان واجد شرایط مشخص خواهد شد.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه افزود: دانش آموزان داوطلب پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان، تا قبل از اینکه در این مدارس پذیرفته بشوند ، باید طبق روال هرساله در مدارس عادی دولتی یا غیر دولتی ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: زمانی که دانش آموزان ویژگی های لازم را داشته باشد، نسبت به ثبت نام و انتقال آنان به مدارس استعداد های درخشان اقدام می شود .

مهاجرانی گفت: استعداد یابی و تشخیص دانش آموان باهوش از وظایف اصلی مدارس سمپاد است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این مدارس فعالیت خود را ادامه می دهند، گفت: پس از کارشناسی های لازم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مدارس سمپاد فعالیتش را مثل سالهای پیش ادامه می دهد.


خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 950602

وب گردی

وب گردی