سومین قسمت از برنامه تلویزیونی ماه عسل چگونه آغاز شد؟

سومین قسمت برنامه تلویزیونی ماه عسل روز گذشته با تاکید احسان علیخانی برای حضور در مسابقه قهرمان من آغاز شد و او پیش از آمدن مهمانش یاد و خاطره حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی را گرامی‌داشت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، شب سوم ماه عسل روایت زندگی مردی به نام تک دهقان بود که در معرفی خود با بیان اینکه در کرج به دنیا آمده، گفت: از طریق کشاورزی زندگی خود را گذرانده ام و دوست ندارم روستا را ترک کنم. من این روزها آرزویی ندارم چرا که به آرزو هایم رسیده ام ،البته اگر کل جهان را داشته باشی اما ارزش آن با یک لحظه ارتباط با خداوند قابل مقایسه نیست.

وی که اختراعات زیادی ثبت کرده و خود را فراتر از یک دانشمند می‌دانست، عنوان داشت: از دبیرستان به رشته شیمی علاقمند بودم و تا به حال ۱۲ ثبت اختراع دارم که هیچ کدام از آنها به مرحله تولید نرسیده است.

پس از آن خانواده تک دهقان در برنامه حضور پیدا کردند و علیخانی درباره ادعاها و ثبت اختراعات تک دهقان از همسر او سوال کرد که پاسخ داد: من کارهای او را دیدم، به حرف هایش ایمان دارم. خیلی مشتاق است کار خوددرا ادامه بدهد و یک خدمتی برای مردم کشور داشته باشد.

تک دهقان نیز در ادامه این گفـ‌وگو ادعا کرد که داروی درمان سرطان را کشف کرده است و تصریح کرد: من براساس عملیات هایی که انجام داده ام می گویم که داروی سرطان راکشف کرده ام و اطمینان دارم. من اگر میگویم داروی سرطان را کشف کرده ام براساس عملیات هایی است که انجام داده ام و اطمینان دارم.
اما در ادامه سخنان و ادعاهای وی، در ادامه برنامه کلیپی پخش شد که از سوی برخی مردم به خاطر درمان‌های نادرست تهدید شده است.

بخش دوم این برنامه نیز به حضور دکتر مطلق متخصص سرطان و دکتر زرگران عضو هیات علمی گروه دارو‌های سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص طب سنتی اختصاص داشت که زرگران در خصوص ثبت و ساخت قانونی یک دارو توضیح داد: از چند منظر می توان به این قضیه نگاه کرد. اولین بحث این است که پروسه ثبت یک دارو یک مراحل مشخص و قانونی دارد. هر کسی اگر ادعایی دارد باید در این حوزه توان انجام کار داشته باشد برای ساخت یک دارو باید یک تیم متشکل از چند متخصص روی آن کار کنند. باید یک تیم متخصص فرمول و کار او را بررسی کنند تا دارو اثبات شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو اداره‌های مختلفی برای این اتفاق دارد تا این موضوعات به راحتی حل شوند. همه ما دوست داریم دردهای بیماران سرطانی را کاهش دهیم. همه ما به نوعی با درد بیماران سرطان کشیده‌ایم و دوست داریم برای مردم بهترین اتفاق ها رخ دهد ادعایی که ما انجام می دهیم یک بحث است، شکل درست این است کسی که در این حوزه کار می کند به یک ادعایی دست پیدا کند. باید به اهل فن این موضوع مراجعه کنم ما در داروسازی مخفی نداریم .

زرگران اظهارداشت: یک تیم می تواند کار او را راستی آزمایی کند. مثل دانشگاه یا شرکت دارویی و مرکز تحقیقاتی وارد قرارداد محرمانه شوند. در سازمان غذا و دارو به سه مدل می شود دارو ها را ثبت کرد.

علیخانی از تک دهقان درباره اینکه باچه استدلالی دارو را به بیمار سرطانی می دهید و با چه عنوانی دارو را به مریض می دهد سوال کرد که او پاسخ داد: دارویی که کارهای آن انجام شده وفرم دارویی آن گرفته شده اما قبل از مراحل ثبت دارو دادن آن جرم است البته دارویی که فرم داروی عطاری و گیاهی دارد به شکل دمنوش در اختیار مردم بگذاری به عنوان یک انسان به انسان دیگری کمک کنید .

در ادامه نیز دکتر مطلق متخصص سرطان و رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت از تاریخچه پزشکی و درمان گفت و این که فرایند کشف یک دارو زمان طولانی می‌برد. در طی چند دهه گذشته سرطان تا حدودی درمان شده است.

وی ادامه داد: چطور آقای تک دهقان به خودشان اجازه می دهند به درمانی که هنوز مراحل خود را طی نکرده به روی افرادی امتحان می کنند اینگونه نیست یک طرحی را بدون رضایت و آگاهی وارد یک مطالعه کنیم باید افراد با یک رضایت وارد این اتفاق شوند و از حقوق اصلی که درمان است محروم نشده باشند اما دراین قضیه هیچ کدام از این اتفاق ها رخ نداده است اگر امروز بنده ادعایی کنم درمانی را کشف کردم و سعی کنم روی افراد بشر آن را آزمابش کنم اتفاقات مختلفی رخ می دهد ما اخلاق در پژوهش بر روی حیوانات را داریم برای اینکه باید حقوق حیوانات را در مژوهش های خود رعایت کنیم بنابراین چگونه اتفاق می افتد بدون اینکه این مراحل طی شود شما کار خود را انجام دهیم.

علیخانی گفت: آقای تک دهقان داروی خود را روی موش آزمایش کرده و احساس می کند جواب گرفته از نظر شماکه متخصص سرطان هستید کافی است؛ مطلق توضیح داد: سرطان اصولا بیماری است که در بین همه بیماری ها این حالت جادو بودن آن بیشتر است هر بیماری که درمان آن سخت تری داردخیلی جذاب است برای کسانی که ادعایی درباره آن مطرح کنند اگر ایشان بگویند سرماخوردگی را خوب کرده هیچ اتفاقی نمی افتد.

در پایان این قسمت علیخانی تاکید کرد: تک دهقان جمله ای قابل تامل گفت اینکه من یک سم تولید کردم بگویید به درد نمی خورد و بروم کار دیگری کنم جواب این جمله چیست؟او مسیر سخت و پر از دشواری در پیش دارد که عبور از آن کار ساده‌ای نیست.

503

کد خبر: 950618

وب گردی

وب گردی