پرفسور فرهنگی: دانشگاه آزاد در برخی رشته ها از دانشگاه های مادر کشور سبقت گرفته است

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات گفت: شاید بتوان به جرات گفت دانشگاه آزاد چیزی کمتر از دانشگاه های مطرح کشور  ندارد و حتی در بعضی از رشته ها از این دانشگاه ها  جلوتر هم بوده است.

استاد علی اکبر فرهنگی عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات ،‌ چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه ایران در گفتگو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحصیل در آمریکا و دلایل برگشت به ایران گفت:در ابتدای ورود به دانشگاه ،کسب مدارج عالیه را در دانشگاه تهران آغاز کردم و بعد برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم و بعد از اتمام تحصیلاتم و کسب دو مدرک دکتری و یک فوق دکتری در زمینه مدیریت ارتباطات به ایران برگشتم.

پروفسور فرهنگی افزود: بعد از بازگشت به وطن در ابتدا به دانشگاه تهران رفتم و به استخدام دانشگاه تهران درآمدم وبعد از بازنشستگی به صورت تمام وقت در دانشگاه آزاد مشغول به کار شدم و در تمام این سنوات و از همان ابتدا که به ایران آمدم کمابیش با دانشگاه آزاد همکاری خوبی داشتم و در زمانی که استاد دانشگاه تهران بودم بصورت پاره وقت با دانشگاه آزاد همکاری داشتم.

چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه در ادامه تصریح کرد: پیشنهادات و موقعیت های مناسبی برای برای حضور در آمریکا داشتم اما چون خودم را ایرانی می دانم، چشم به روی همه امکانات و موقعیت ها بستم و به ایران برگشتم تا به مردم وطنم خدمت کنم، حلقه اتصال من به ایران مردم نیازمندی بود که آن ها را سهیم در تحصیل خود در دانشگاه تهران می دانستم ،دانشگاهی که راه ورود من به آمریکا شد، با مالیات همین مردم ساخته شده بود و این نامردی و غیر انسانی بود اگر به آغوش این مردم بر نمی گشتم. ایران برایم سرزمین عشاق و مردان بزرگ است که هرگز نمی توانم رهایش کنم و بالاترین پیشنهادات دنیایی هم نتوانست علقه من را از سرزمینم قطع کند.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات درباره کیفیت علمی دانشگاه آزاد در مقایسه با دیگر دانشگاه های خارجی و داخلی گفت: باید هر مقایسه ای را با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم انجام دهیم و دانشگاه آزاد یک دانشگاه سریع الرشد از زمان تاسیس تا به امروز بوده است که پیشرفت های شگرفی داشته است و این پیشرفت ها در تمام زمینه ها صورت گرفته است که به جرات می توان گفت هیچ دانشگاهی در دنیا از نظر کمی به دانشگاه آزاد اسلامی نمی رسد.

علی اکبر فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد، دانشگاه کار، کوشش، تلاش و امید است ،حدود یک دهه است که دانشگاه آزاد به فکر کیفیت افتاده است و در بین دانشگاه های ایران شاید بتوان گفت که دانشگاه آزاد چیزی کمتر از دانشگاه های مادر کشور ندارد و حتی در بعضی از رشته ها از این دانشگاه ها جلوتر هم بوده است .

گفتنی است ،علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد و در دو زمینه متفاوت، دو دکتری و یک فوق دکتری گرفت.

وی دوران ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند از برخی معلمانش می‌توان به افراد سرشناسی چون جلال آل احمد و خسرو فرشیدورد، استاد دانشکده ادبیات اشاره کرد، وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار کشور در رشته مدیریت معرفی شد.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 950651

وب گردی

وب گردی