پیرهادی: ساختمان های شهر  بی روح هستند

عضو سابق شورای شهر تهران گفت : شورای معماری در هر منطقه ای تشکیل می شود ، اما موضوع مهم  بحث صنفی ساختمان سازی  است  که یک  موضوع تجاری یا به نوعی بساز بفروشی محسوب می شود.

محسن پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :موضوع مهمی که می توان به آن اشاره کرد؛ جوازهای جدیدی است که برای ساخت و ساز صادر می شود و به منظر شهری توجه خاصی نمی شود.

وی گفت :افرادی که برای نمای ساختمان قصد گرفتن مجوز دارند ، باید درشهرداری منطقه حضور یافته و طبق آئین نامه های اصلاح شده شورای شهرنسبت به نمای ساختمان مجوز بگیرند، در واقع فرد برای ساخت و ساز باید تاییدیه بگیرد.


عضو سابق شورای شهر تهران گفت: شورای معماری در هر منطقه ای تشکیل می شود ، اما موضوع مهم بحث صنفی ساختمان سازی است که یک موضوع تجاری یا به نوعی بساز بفروشی محسوب می شود.

ساخت و ساز از جنس نرم و هنر است که می توان از دید زیباشناسی به آن نگاه کرد



پیرهادی در ادامه افزود : ساخت و ساز از جنس نرم و هنر است که می توان از دید زیباشناسی به آن نگاه کرد ، اگر هر فردی در ساخت ساختمان هنر را مولفه کار خود قرار بدهد نمای ساختمان سالیان سال به زیبایی در معرض نمایش قرار می گیرد.

وی یادآور شد: سازندگان اگر به تاریخ تمدن و فرهنگ و معماری اسلامی کشور توجه کنند ، در حوزه ساخت و ساز پیشرفت های چشمگیری خواهیم داشت.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان گفت: در شورای چهارم درباره نمای ساختمان و زیباشناسی شهری مصوبه ای نداشتیم و سازندگان در ساخت و ساز خود سلیقه ای عمل می کردند اما امروز برای گرفتن مجوز باید به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 950700

وب گردی

وب گردی