اروپا باید برای حفظ برجام تلاش کند

وزیر خارجه آلمان در گفتگویی با دشوار خواندن حفظ توافق هسته ای ایران اعلام کرد که اروپا تمام تلاش خود را برای بقای آن بکار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه زاربروکر درباره بقای توافق هسته ای ایران اظهار داشت: بله،اما اصلا کار ساده ای نیست.

وی در ادامه گفت: ما در قالب اتحادیه اروپا بطور فشرده در تلاشیم تا بتوانیم توافق هسته ای وین را حفظ کنیم. این توافق به وضوح حاکی از آن است که ایران در پی برخورداری از تسلیحات اتمی نیست، بدون این توافق هیچ ضمانتی در این باره وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: ما نباید به راحتی از این توافق بگذریم و برای پابرجا بودن آن باید به تلاش های خود ادامه دهیم.

ماس با اشاره به خروج آمریکا از این توافق گفت: ما به طرف آمریکایی بارها اعلام کرده ایم که خواهان ماندن در توافق هسته ای ایران هستیم.

وی در خصوص تهدید آمریکا برای همکاری اقتصادی طرف اروپایی با ایران گفت: ما اروپایی ها در جریان گفتگوهایی که داشتیم همگی تا جایی که امکان داشته باشد، خواهان تداوم همکاری های اقتصادی با ایران بوده و این تمایل در طرف ایرانی نیز وجود دارد.

305

کد خبر: 950733

وب گردی

وب گردی