تقلای شورای شهر اصفهان برای عبور از بحران کم آبی

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: اعضای شورای شهر با توجه به ارتباطاتی که با مردم دارند بحث مدیریت آب و صرفه جویی را به مردم گوشزد کرده و تبلیغات شهری شهرداری هم به این موضوع می پردازد.

علیرضا نصراصفهانی نائب رئیس شورای شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: از سال های گذشته بحث بحران آب مطرح بوده است و در حال حاضر شورای شهر به عنوان یک نهاد مطالبه گر از سوی مردم این موضوع را دنبال کرده تا بتواند برای این موضوع به یک راه حل صحیح برسد.

استفاده از فضای سبز عمودی به جای فضای افقی

نائب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: از زمان مطرح شدن بحث بحران آب ستادی به عنوان ستاد خشکسالی از سوی شورای شهر مطرح شد که مرتب در مباحث مختلف در این ستاد فعالیت دارد و یکی از این موارد بحث های شهرداری بوده که شهرداری به عنوان یک مصرف کننده بزرگ برای آبیاری فضای سبز ورود پیدا کرده و در چند حوزه برای مقابله با خشکسالی فعالیت هایی را انجام داده است. یکی از این حوزه ها آن است که شهرداری از فضای سبز افقی به سمت فضای سبز عمودی پیش برود؛ به آن معنا که تلاشمان بر آن باشد تا یک مقدار از کاشت چمن پرهیز کرده و به سمت کاشت درخت برویم زیرا نیاز آبی درخت کمتر است.

جمع کردن چمن های کنار بزرگراه ها

نصراصفهانی در توضیح دیگر اقدامات شورا برای مقابله با کم آبی گفت: دومین اقدام برای مقابله با خشکسالی آن بود که چمن هایی که در اطراف بزرگراه ها وجود داشت و مرتبا نیاز به آب داشت را جمع کرده ایم. سومین اقدام آن بود که مدیریت سازمان ها و پارک های فضای سبز اصفهان ماموریت پیدا کرد تا تغییراتی در نحوه آبیاری داشته باشد و بدین ترتیب آبیاری ها از حالت غرقابی به سمت روش قطره ای و روش بابلر رفته اند.

تحقیق بر روی استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف

نایب رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: اقدام دیگری که سازمان برای مقابله با خشکسالی انجام می دهد آن است تا مرکزی به نام مرکز تحقیقات گیاهی که بر روی گونه های کم آب انجام شوند تا گونه هایی که دارای سهم آبی بوده و می تواند بیشترین ثمر را داشته باشد را تولید و در فضای سبز شهر استفاده شوند؛ به آن معنا که اگر چمن هایمان در گذشته هر روز به آب نیاز داشتند در حال حاضر چمنی روی زمین می نشیند که میان 7-10روز آب می خورد و این ها اتفاقاتی است که در این زمینه افتاده است.

عدم استفاده از کولرهای آبی در ساختمان ها در تابستان

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: بحث نیاز شهرداری به سرمایش برای طی کردن تابستان است که دوستان بر روی این موضوع هم برنامه ریزی کرده اند تا در صورت امکان از کولرهای آبی در ساختمان های شهرداری کاسته و به سمت اسپیلت روند تا خسارت آن کمتر شوند، هرچند اسپیلت به جهت مصرف برق داستان های خود را دارد.

نصراصفهانی ادامه داد: اعضای شورای شهر با توجه به ارتباطاتی که با مردم دارند بحث مدیریت آب و صرفه جویی و کاهش مصرف را به مردم گوشزد کرده و تبلیغات شهری شهرداری هم به این موضوع می پردازد.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب در سطح شهر باید روش های مصرفی مان تفاوت داشته باشد و عواملی که در تغییر روش می توانند موثر باشند از جمله پیمانکاران، ناظرین و کسانی که در قالب نیروهای خدماتی مشغول هستند را با یکدیگر لینک کرده تا مقداری بتوان بحث آب را مدیریت کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم.

جریمه نقدی تا انفصال از کار؛ جریمه متخلفان هدر رفت آب

وی در رابطه با این موضوع که با متخلفین هدر رفتن آب چه برخوردی خواهد شد گفت: طبیعتا اگر در این فضاها فردی تخلف کند با آن برخورد می شود که این برخورد شیوه های مختلفی دارد از جریمه نقدی تا انفصال از کار زیرا این بحث یک بحث حیاتی است و همگی باید همکاری کنند تا ان شاءالله این بحران را پشت سر بگذاریم.

901/900

کد خبر: 950735

وب گردی

وب گردی