آغاز اجلاس سازمان جهانی کار از ۷خرداد در ژنو

اجلاس سالانه سازمان جهانی کار (ILO) امسال از ۲۸ می تا ۸ ژوئن (هفتم تا هجدهم خرداد ماه) با حضور نمایندگان کشورهای عضو در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امسال یکصد و هفتمین کنفرانس سازمان جهانی کار با مشارکت نمایندگان عضو این سازمان از ۷ تا ۱۸ خردادماه در ژنو سوئیس مقر اروپایی سازمان ملل برگزار خواهد شد که طبق سنوات گذشته هیأت ایرانی از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

سازمان جهانی کار با ۱۸۷ کشور عضو از جمله ایران، در اجلاس‌های سالیانه خود به بررسی مهمترین مشکلات روز جامعه کار و وضع استانداردهای بین المللی می پردازد.

کنفرانس امسال سازمان جهانی کار با شعار «ساختن آینده و کار شایسته» برگزار خواهد شد که موضوعات «همکاری‌های موثر توسعه‌ای سازمان بین المللی کار در حمایت از اهدافت توسعه پایدار»، «خشونت و آزار و اذیت علیه زنان و مردان در دنیای کار» و «گفتگوهای اجتماعی و سه جانبه‌گرایی بر اساس پیگیری بیانیه سازمان بین المللی کار در مورد عدالت اجتماعی و جهانی شدن عادلانه» به عنوان سه دستور کار مهم این اجلاس تعریف شده است.

همچنین در کمیته دائمی این اجلاس تحت عنوان «کمیته استانداردها» هر ساله ۲۵ کشوری که استانداردهای بین المللی در حوزه کار را رعایت نمی کنند، مورد بررسی قرار می گیرند.

از ایران نیز، نمایندگان هر سه گروه شرکای اجتماعی (دولت، کارگری و کارفرمایی) به اجلاس امسال اعزام می‌شوند؛ طبق اساسنامه، نمایندگان حائز اکثریت آراء از گروه‌های کارگری و کارفرمایی با انتخاب تشکل‌ها، برای حضور در این اجلاس معرفی خواهند شد.

۱۸۷ کشور عضو سازمان بین المللی کار هستند و ایران در سال ۱۹۱۹ جزو موسسین این سازمان بوده است.

منبع: مهر

402

کد خبر: 950773

وب گردی

وب گردی