تقوا ،محوریت بسیاری از ارزش ها ی دینی و اسلامی است

مشاور وزیر و رئیس ستاد عالی نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: اگر در جامعه مردم به سمت روزه داری بروند که به لطف خدا کشور ما ، جامعه مومنان است و بخش زیادی از افراد روزه می گیرند کمک می کند در جامعه تقوا حاکم شود .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه تقوا ،محوریت بسیاری از ارزش ها ی دینی و اسلامی است گفت: ما معتقدیم که برای رسیدن به اصول و ارزش های متعالی که طبیعتا ریاضت بخشی از آن است که خداوند برای رسیدن جامعه به تعالی تعریف کرده است .

وی درباره فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: خداوند در قرآن می فرمایند"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (آیه ۱۸۳ سوره بقره) ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شده ، همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد تا پرهیزکار شوید.

مدرس دروس عالی حوزه علمیه با اشاره به برنامه های کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: در 15 فروردین در مساجد سامانه جامعی را به نام سامانه جامع آمار و اطلاعات "سجا" تعریف کردیم و 24 هزار کانون برای انسجام بیشتر در این سامانه به ثبت رسیدند.

ارزانی گفت:به لطف خدا در مرحله اول در 20 اردیبهشت 17 هزار کانون ثبت و فعال شدند در فاز دوم این گام که تا پایان ماه رمضان ادامه دارد این سامانه برای ثبت اعضا کانون، امام جماعت و مدیر مسئول در اختیار کانون های مساجد قرار دارد تا در این ماه انس با مساجد و کانون ها و معنویت بیشتری در سطح جامعه رواج داشته باشد.

استاد اخلاق گفت: در این سامانه نفقات را نیز تعریف کرده ایم که در قالب آموزش های معرفتی،اخلاقی،مهارتی و در حوزه های مختلف(رسانه،خانواده،تربیت فرزند،احترام به والدین) انجام می شود و امتیازاتی نیز برای افرادی که در در دوره ها حضور دارند در نظر گرفته ایم حمایت های مالی ما از این کانون ها بر اساس این امتیاز ها ( امتیازهای دریافتی عضو و کانون)انجام می گیرد.

وی افزود: سه مسابقه نیز برای سه گروه سنی 7 تا 9 سال،9 تا 15 سال،15 تا 29 سال را تعریف کرده ایم.این مسابقه خوش نویسی،گرافیک و نقاشی به مناسبت شهادت امیر المومنین(ع) در لیالی قدر است.به این ترتیب که اگر کسی بتواند نقاشی؛گرافیک و خوش نویسی یکی از خطبه های نهج البلاغه را که خود انتخاب کرده است انجام دهد و وارد سامانه کند در پایان ماه رمضان از بین اثار رسیده پس از بررسی به 100 اثر برتر جوایزی اهدا خواهد شد .

دکتر ارزانی در پایان گفت: این جوایز در قالب های کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،سفر به مشهد و سفرهای زیارتی است و افزایش امتیاز شهر و کانون از دیگر تسهیلاتی است که برای شهر و کانون برتر در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 950786

وب گردی

وب گردی