امیرجلالی: نقش فروشی در سینما  فاجعه شده است

بازیگر سریال «متهم گریخت» نقش فروشی در سینما را فاجعه دانست و از غمگین بودن سریال‌های ماه رمضان انتقاد کرد.

مریم امیرجلالی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در مورد نقش فروشی در سینما و تلویزیون گفت: همه ما هنرمندان به نوعی سرکار هستیم و خودمان را فریب می دهیم. تمام اساتید هنر که عمرشان را در این حرفه صرف کرده اند بیکار کنج خانه نشسته اند و در و دیوار را تماشا می کنند. چرا؟ چون این هنرمندان پول ندارند به فلان تهیه کننده یا کارگردان بدهند تا نقش بگیرند. متاسفانه آب از سرچشمه گل آلود است و ما هرچه بگویم هیچ فایده ای ندارد.

وی افزود: چون ما پول های کلان نداریم بدهیم باید از سینما و تلویزیون محو شویم و آقای فوتبالیست یا جوان های دیگری که پول خرج می کنند وارد سینما می شوند و جلوی دوربین می روند. باید فکری به حال این موضوع کرد تا سینما درست شود.

امیرجلالی با اشاره به اینکه در صدا و سیما هم متاسفانه شرایط خوبی حکم فرما نیست، گفت: در سریال «هیات مدیره» نقش آفرینی کردم و در اواسط فیلمبرداری پروژه ناگهان نقشم را کوتاه کردند تا جا برای دیگران باز شود. چک این سریال به تاریخ 26 مرداد ماه صادر شده و حالا باید تا آن زمان منتظر باشم که آیا به پولم می رسم یا نه؟

بازیگر سریال تلویزیونی «ترش و شیرین»، اظهار داشت: من بازنشسته هستم و اگر همین حقوق بازنشستگی ام نبود برکت از زندگی ام می رفت و خدا را شکر همین حقوق را دارم. البته هنوز خانه ای ندارم و این روز ها به دنبال تهیه خانه هستم.

وی با تاکید بر اینکه وقتی راجع به این مشکلات صحبت می کنم می گویند که بداخلاق هستم و جیغ و داد می کنم اما این مشکلات فاجعه ای است که گریبان سینما را گرفته است، گفت: هنوز پس از گذشت چند سال زمانی که مردم را درخیابان می بینم از من به خاطر بازی در سریال های طنز به خوبی یاد می کنند.

امیرجلالی در مورد خانه نشینی بازیگران نیز تصریح کرد: هنرمندانی مانند گیتی معینی و آفرین عبیسی که توانایی دارند اما ارتباط و لابی ندارند کم کار شده اند و نقش زیادی به آنها تعلق نمی گیرد. ما به میهمانی های بعد از پروژه نمی رویم و روی اصول و چارچوب فعالیت می کنیم و همین موضوع باعث شده تا کم کار شویم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه به دوش»، تاکید کرد: شرایط بد اقتصادی مردم را تحت فشار قرارداده و تلویزیون به جای تهیه برنامه های شاد در ماه مبارک رمضان برای ساخت سریال هایی سرمایه گذاری کرده که درون مایه های غمگین و سرد دارند. واقعا نمی دانم مسوولان پیش خودشان چه فکری می کنند که این تصمیم ها را می گیرند و برای خودم هم سوال است.

600

کد خبر: 950794

وب گردی

وب گردی