آذربایجان شرقی در مجلس عظیم می شود

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: به دنبال اضافه کردن دو نماینده به حوزه های انتخابیه استان هستیم و این طرح به صحن علنی خواهد رفت.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، طبق قانون هر 10 سال یک بار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی 20 نفر اضافه می شود که در حال حاضر به مدت 20 سال است این اتفاق نیفتاده است، بنابراین طبق قانون باید 40 نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

در اولین طرحی که در کمیسیون شوراها پیشنهاد داده شد با توجه به گذشت زمان قرار است به جز 20 نفر مطرح شده 20 نفر دیگر به نمایندگان اضافه شوند، بنابراین مجموعا 40 نفر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اضافه شود.

بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: موضوع اضافه شدن دو نماینده به حوزه انتخابیه در شوراهای داخلی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: قرار بود این طرح در گذشته برای شهرهای اسکو، مراغه و عجب شیر انجام شود اما در حال حاضر به دنبال این موضوع هستیم تا تا یک نماینده به حوزه انتخابیه اهر و هریس اضافه شود.

نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت تصریح کرد: این طرح در کمیسیون هنوز تصویب نشده و باید منتظر رای نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی تصریح کرد: قرار است تا حوزه انتخابیه هریس به تبریز اضافه شده و شهر اسکو از حوزه تبریز جدا شود و دارای یک نماینده باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: به دنبال این موضوع هستیم تا اهر و هریس دو نماینده داشته باشند اما تاکنون در کمیسیون تصویب نشد و انشالله این طرح به صحن علنی رفته و باید منتظر ماند تا در مرحله بعدی چه می شود.

عبداللهی با اشاره به این که اضافه شدن نماینده به حوزه های انتخابیه از مزیت هایی برخوردار است، تصریح کرد: هنگامی که منطقه ای وسیع اما توسعه نیافته باشد با اضافه شدن یک نماینده می توان برای توسعه آن منطقه تلاش کرد و این کار بسیار مفیدی برای آن حوزه خواهد بود.

901/900

کد خبر: 950798

وب گردی

وب گردی