دولت با تخصیص تریبون های فرمایشی از حقیقت فرار نکند

دبیر کانون گفتمان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت :در آستانه یک سالگی دولت دکتر روحانی بسیاری از تشکل های حامی جریان اعتدال در دانشگاه ها با مشاهده وضعیت پیرامون انجام وعده ها و نحوه چینش تریبون های دانشجویی در مراسمات نهاد ریاست جمهوری دلسرد شده اند.

علیرضا رستم زاده در گفت وگو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مراسم اخیر ضیافت افطاری ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز بسیاری از تشکل های دانشجویی به نقطه ای رسیده اند که باید به صورت صریح و به دور از محصلت اندیشی بدون دلیل انتقادات خود را از رییس جمهور اعلام داشته باشند.

دبیر کانون گفتمان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با اشاره به اینکه با یک حزب و محدوده خاصی از افراد نمی توان کشور را اداره کرد ادامه داد: دولت نمی تواند با ارجح دانستن یک حزب خاص و دایره ی محدودی از افراد به اداره کشور بپردازد، کابینه ی فراجناحی باید در معنای واقعی وجود داشته باشد، کاهش میانگین سن کابینه، عدم وجود مدیران دو تابعیتی از مهمترین خواسته ها از حسن روحانی در کابینه جدیدش بود که به بسیاری از آن ها با ناکامی در انجام، پاسخ مناسبی داده نشد و مجموعه ای از عوامل سبب شد که امروز تعداد کثیری از اتحادیه های دانشجویی و تشکل های دانشجویی مراسم ضیافت افطاری نهاد ریاست جمهوری را تحریم کنند تا دولت بداند که نمی تواند با تخصیص تریبون های فرمایشی از حقیقت فرار کند.

فعال نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: دولت باید توجه داشته باشد نقطه تکیه تمامی تشکل های دانشجویی، انجمن های اسلامی و... دانشجو و افکار دانشجو است که این روزها با این حقیقت مواجه شده است که دولت به بسیاری از وعده های خود عمل نکرده است و افکارشان رو به ناامیدی می رود، نتیجتاً تشکل های دانشجویی هم می بایست با توجه به افکار دانشگاهیان موضع گیری کنند، به عبارتی دیگر دولت باید توجه داشته باشد تشکل های دانشگاهی به هیچ دولتی چک سفید امضا نمی دهند.

گفتنی است، نگارندگان بیانیه «تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی» به نکات مهمی در مورد نحوه برخورد دولت با جنبش دانشجویی اشاره نموده اند؛ امروز در بدنه دولت عزمی برای اصلاح ساز و کارهای سیاسی نیست.
دیدار رمضانی دانشجویان با رییس جمهور همواره فرصتی است تا انتقادات شنیده شود، حرف های نسل جوان زده شود اما زنهار که اغلب فعالین ستادی به تشکل های دانشجویی ارجحیت داده می شوند، در مواردی زمانی که چهره های حاضران را مرور می کنیم به برخی دانشجویان اخراجی از دانشگاه برمی خوریم که این موضوع این سوال را ایجاد می کند که نحوه انتخاب این میهمانان به چه صورت بوده است؟

204

کد خبر: 950827

وب گردی

وب گردی