گیتار زرد پرینس در حراجی فروخته شد

گیتار زرد دست‌ساز پرینس، خوانندۀ سرشناس امریکایی که سال گذشته درگذشت در حراجی نیویورک به قیمت ۲۲۵ هزار دلار معادل ۱۶۷ هزار پوند به فروش رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، روز ۱۸ می در هارد راک کافۀ شهر نیویورک یک حراجی برگزار شد که در آن بعضی از وسایل شخصی این هنرمند از جمله گیتار معروفش به حراج گذاشته شد.

گیتار زرد رنگ پرینس که در میان سازهای او جذابیت خاصی برای طرفداران این هنرمند داشت با قیمت ۳۰ هزار دلار حراج را آغاز کرد و انتظار می‌رفت بین ۶۰ تا ۸۰ دلار خریداری شود اما ظاهرا هواداران این سازِ عجیب بیش از اینها در رقابت برای به دست آوردنش جدی بودند و نهایتا ۲۲۵ هزار دلار برای آن پرداخت کردند.

به گزارش رولینگ استون از جمله آیتم‌های دیگری که برای فروش گذاشته شده بود یک عروسک سرامیکی بود که انتظار می‌رفت به قیمتی در حدود ۲ تا ۴ هزار دلار فروخته شود اما ۱۲ هزار دلار فروخته شد. در مجموع ۱۵۸ آیتم از وسایل شخصی این هنرمند در این حراجی برای فروش به نمایش گذاشته شد و فروش آنها بالاتر از سطح انتظار کارشناسان بود.

پرینس خوانندۀ امریکایی که در دهۀ هشتاد میلادی به اوج شهرت رسید در سال ۲۰۱۶ بر اثر سوءمصرف دارویی درگذشت اما پلیس هیچ‌گاه جزئیات مرگ او را فاش نکرد.

503

کد خبر: 950831

وب گردی

وب گردی