چمران: تعطیلی خط 7 مترو،  سیاسی نیست اما استفاده نکردن از آن اتلاف سرمایه است

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت : در برخی از رسانه ها از من نقل قولی با عنوان "تعطیلی خط ۷ مترو تهران سیاسی بود نه فنی " منتشر شده ،که من به موضوع سیاسی بودن آن اشاره نکرده بودم و به اعتقاد من برای راه اندازی خط 7 مترو هزینه های زیادی پرداخت شده است و استفاده نکردن آن باعث از بین رفتن سرمایه می شود.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره خط 7 مترو تهران گفت :با تعطیلی خط 7 مترو تهران موافق نیستم و ضرورتی برای انجام این کار نمی بینم ،در واقع مسئولان می توانند با تدبیر و مدیریت قوی بخش های تکمیل شده را مورد بهره برداری قرار دهند و در حین استفاده، نقض یا کمبودهای موجود را تکمیل کنند.

وی گفت: در برخی از رسانه ها از من نقل قولی با عنوان "تعطیلی خط ۷ مترو تهران سیاسی بود نه فنی " منتشر شده، که من به موضوع سیاسی بودن آن اشاره نکرده بودم و به اعتقاد من برای راه اندازی خط 7 مترو هزینه های زیادی پرداخت شده است و استفاده نکردن آن باعث از بین رفتن سرمایه می شود.


رئیس سابق شورای شهر تهران افزود :فرض کنید تعداد قطارهای موجود برای این خط کافی نیست ،بنابراین می توان از داشته های موجود استفاده کرد تا این نقص جبران شود و خط 7 مترو باید مورد استفاده قرار بگیرد ؛ چرا که استفاده نکردن از این خط ضررهایی را با خود به همراه دارد.


وی در ادامه گفت : یکی از دلایل مدیران برای کار نکردن خط 7 مترو ، کمبود سرمایه است ، اما به نظر بنده زمانی که ،این خط مورد استفاده قرار بگیرد ؛مشکلات مالی به دلیل فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان حل خواهد شد.

مهندس چمران یادآور شد :همه خطوطی که تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است از ابتدا کامل و بدون نقض نبوده و در حین فعالیت کمبودهای ایستگاه ها برطرف شده است.


رئیس سابق شورای شهر تهران در پایان گفت :طبق استاندار باید خلاء های موجود در خط 7 برطرف شود اما اگر به طور کلی مورد استفاده قرار نگیرد استهلاک بیشتری را به همراه خواهد داشت.


خبرنگار : حسین طالبی
706

کد خبر: 950836

وب گردی

وب گردی